Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Ağustos ayı olağan Meclis toplantısı Meclis Başkanı İzzet Bayar'ın başkanlığında gerçekleştirildi. ATSO Başkanı Davut Çetin, yapılan faaliyetler, ekonomi ve gündem üzerine açıklamalarda bulundu. Rusya kaybı telafi edilemedi Antalya ve güncel gelişmelerle de ilgili bilgiler veren Başkan Davut Çetin; 'Antalya'da güncel gelişmelere baktığımızda turizmde şu anda yüzde 6 bir düşüşle devam ediyoruz. Temmuz'da bir toparlanma olmuştu, ancak son haftalarda terör haberlerinin de etkisiyle az da olsa bir düşüş tekrar başladı. Rusya kaybı telafi edilemedi. Son haftalarda dünya basınında Türkiye sadece terör haberleriyle anılıyor. Yabancı haber kanallarında bazen ilk haber Türkiye oluyor'' dedi. Çetin, şunları kaydetti: ''Turizm için Hükümet önlem olarak Eylül-Kasım arasında uçak desteğini devam ettirme kararı aldı. Ayrıca, Rusya başta olmak üzere bazı ülkelerde reklam ve tanıtım faaliyetlerinin artırıldığı açıklandı. Bu ortama rağmen bu önlemlerin alınması da olumlu bir gelişmedir. Ayrıca okulların tatilinin Kurban bayramına kadar ertelenmesi de turizme bir ölçüde katkı yapacaktır. Bu önlemler turizmdeki sorunların ciddi olduğunu, Hükümetin de bunu gördüğünü göstermektedir. Bu duyarlılığın devam etmesini diliyorum. Antalya'da imtiyazlı turizm ve ticaret bölgesi yaratmak kent merkezinde ticareti bitirir Turizmle ilgili olarak son zamanlarda yeni bir konu gündeme girdi. Sayın Ekonomi Bakanı tarafından serbest turizm bölgeleri kurulacağı biçiminde açıklamalar yapıldı. Sayın Bakanın açıklamalarına göre özel turizm bölgeleri kurulacak, buralarda otel, marina, AVM'lerin inşa edilecek, gümrüksüz ve vergisiz alışveriş yapılacak, Türk'ler de pasaportla girecek. Yer olarak da Antalya'nın batısı, Kuşadası, Didim gibi birkaç yer sayıldı.Ben bu konuda bir basın açıklamasıyla uyarıda bulundum. Henüz ayrıntı bilmiyoruz, ama baştan uyarımızı yapalım ki, daha baştan ciddi hata yapılmasın. Bu proje bize 1990 başında Antalya Serbest Bölgesi'nde açılan giyim mağazalarını hatırlattı. Hepimiz biliyoruz. O dönemde Antalya ticareti yara aldı ve sonra da bir türlü istediğimiz düzeye gelmedi. Şimdi bu şekilde Antalya'nın bir yerinde imtiyazlı turizm ve ticaret bölgesi yaratmak kent merkezinde ticareti bitirir.Antalya'nın değerini bilmiyoruzOda olarak yıllar önce Serbest Bölge'de Casino' kurulması fikri ortaya atılmıştı. Ben bunu hatırlatarak, serbest turizm bölgesi açılacaksa bu olsa olsa Casino'lar için açılabilir dedim. Bazı gazeteler serbest turizm bölgesi konusunu anlamadan, ben durup dururken Casino'ları gündeme taşımışım gibi yorumlar yaptı. Maalesef Türkiye'de bazı konular yeterince anlaşılmıyor.Diğer taraftan, bu tür projelerin gündeme gelmesi şunu göstermektedir. Biz henüz elimizdeki değerin farkında değiliz. Türkiye'nin tarih, kültür, coğrafya zenginliğinin değerini bilmiyoruz. Hatta Antalya olarak, Antalya'nın değerini bilmiyoruz.Zengin turist çekmek için vergisiz bölge yaratmanın mantığı yoktur, zengin turisti kaliteyle çekerseniz, tarihle, kültür-sanatla, marka mağaza ve restoranlarla çekersiniz. Zengin turisti farklı tematik müzelerle çekersiniz. Örneğin, 42'inci grubumuz Antalya'da deniz ve anfora müzesi kurulmalı diyor ve haklılar. Saklıkent'i taş ocaklarına feda ediyoruz Zengin turist istiyorsak THY'ye destek verilsin ve direkt tarifeli seferler konulsun. THY kar rekoru kırıyor, ama direkt seferler hem kısıtlı hem pahalı. 1 haftalık tur fiyatına uçak bileti satılıyor.Kaleiçi'ni ayağa kaldırırsanız zengin turist gelir. Zengin turist Saklıkent'e de gelir, ama biz Saklıkent'i taş ocaklarına feda ediyoruz. Biz tarihi yerleri, mevcut zenginliğimizi bırakmışız, başka yerlere bakıyoruz.Konyaaltı ve Lara plajlarımız dünya çapında marka olabilir ve zengin turisti de çekebilir. Ama bugün bırakın zengin turisti, Antalyalı bile gitmiyor. İnşallah önümüzdeki yıl yeni proje devreye girer ve Konyaaltı plajı da turizme kazandırılır. Yani önce mevcut değerlerimize sahip çıkalım, sonra sıra başka projelere de gelsin' Çetin, 'Antalya ticaretinde bir yaratıcılık, yenilik eksiği olduğu gerçeğini inkâr edemeyiz. Kale Kapısı'nı dolaşan bir kişi, sanır ki 12 milyon turist Antalya'ya imitasyon tişört ve çanta almaya geliyor. Oysa artık dünya değişiyor, biz de yenilik yapmak zorundayız' şeklinde konuştu.
Gündem
Yayınlanma: 25 Ağustos 2015 - 21:07
''Antalya'da imtiyazlı turizm bölgesi yaratmak ticareti bitirir''
ATSO Ağustos Ayı Meclis Toplantısı'nda konuşan Başkan Davut Çetin, ''Antalya'nın bir yerinde imtiyazlı turizm ve ticaret bölgesi yaratmak kent merkezinde ticareti bitirir'' dedi.
Gündem
25 Ağustos 2015 - 21:07










