Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB), Ağustos ayıyla birlikte bu yıl ilk kez otel yatırımlarında bir miktar yükselme yaşandığını açıkladı. Ağustos ayında 12 şehirde toplam 2 bin 385 yatak kapasiteli 14 yeni otel projesi için teşvik belgesi alındı. Bu yıl ağustos ayında teşviğe bağlanan otel projeleri için 175.8 milyon TL'lik yatırım yapılması öngörülüyor. Yatırım tutarında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 183'lük artış gözleniyor. 8 aylık dönemde ise gerileme devam etti. Rapora ilişkin bir değerlendirme yapan TUROB Başkanı Timur Bayındır, Ağustos ayında yatırımlarda az da olsa artış gözlemlendiğini, yatırımların öngörüleri doğrultusunda Anadolu'da yaygınlaşması ve orta ölçekli otellere yönelmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Türkiye'de mevcut otel stoğunun giderek yaşlanmaya ve yıpranmaya başladığını belirten Başkan Bayındır, şunları söyledi: 'Küresel gelişmeler ve rekabet koşulları dikkate alınarak başta Antalya, İstanbul, Aydın ve Muğla illerimiz olmak üzere mevcut otellerimizin yıpranma sürecine girdiği dikkate alınarak teşvik belgelerinin yeni yatırımlar yerine daha çok mevcut yatırımların modernizasyonu ve renovasyonu konusunda kullanılması için Ekonomi Bakanlığımızın, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve sektör örgütleri ile eşgüdüm içerisinde temas kurmasını talep ediyoruz. Bu yıl ve gelecek birkaç yıl sektörümüzü olumsuz etkilemesini beklediğimiz bölgesel, siyasi ve ekonomik gelişmeler sürecinde sektörün tesis altyapısını yenileyerek atılım yapması, ülkemizin gerek 2023 yılı gerekse sürdürülebilir turizm hedefleri çalışmalarına önemli derecede altyapı katkı sağlayacaktır.'
Gündem
Yayınlanma: 18 Ekim 2015 - 09:43
Bayındır, ''Otellerimiz yaşlanmaya ve yıpranmaya başladı''
TUROB Başkanı Timur Bayındır, ''Türkiye'de mevcut otel stoğun giderek yaşlanmaya ve yıpranmaya başladı'' dedi.
Gündem
18 Ekim 2015 - 09:43










