Bal ayı deyince herkesin aklına Paris,Venedik,Yunan adaları ,Milano,Alanya ,Antalya 5 yıldızlı ihtişamlı oteller gelir.Bal ayı demek konfor ,rehavet,bol hizmet,çok çeşitli açık büfe yemekler ,pahalı alacart restorantlar ,animasyon gösterileri ,ünlü sanatçıların konser verdiği ,renkli gece hayatı ,sınırsız alkol ve tam anlamıyla dinlenmedir çoğu insana göre .
Hayır bence öyle değil neyse ki benim güzel eşim için de öyle değil :)
Kafa dengi olmasak ve benzer zevklere sahip olmasak direk balayında başlardı fikir ayrılıkları ama neyse ki ikimizin de tatil anlayışları da gezgin ruhu da benzediği için biz bal ayımıza dahi macera ile başladık .Hatta biz ev eşyalarını tamamlamadan Uçak biletlerimizi aldık .Nereye mi ,tüm yakınlarımızın tepkisine rağmen Tayland'a :)
Bizim tatil anlayışımız ne amaçla olursa olsun yepyeni yerler görmek ,bol bol gezmek yol kat etmek ,farklı olanı keşfedilmemişi ,alışılagelmişin dışındakini yaşamaktı.Uzaklık ,yol,çok farklı damak tadı ,bambaşka yemekler ,bambaşka bir kültür,inanılmaz gece hayatı ,sınırsız aktivite,doğa,muson iklimi ve meşhur muson yağmurları ,tropik hiç tanımadığımız meyveler , alışılmışın dışında temizlik anlayışı daha nice farklılıklar birçok insana göre bal ayı için tercih edilmeme sebebi iken bizi çeken yanlarıydı .Avrupa bizi cezbetmiyordu ,caanım Türkiyemi'de daha başka kısa tatillerde değerlendirecektik .Herikimizinde izin alabileceği nadir dönemlerden biriydi ve bir daha ne bu kadar uzun bir izin alabilirdik nede o yaşlarımıza bir daha gelecektik :)
Tur ile gezmek bana tecil edilme duygusunu çağrıştırıyor. Çok iyi bir araştırmacı ,sabırla ,planlar yapan ,her bloğu ayrıntılarıyla okuyan garantici bir yapıya sahip olduğum söylenemez ama maceraya her daim aç ruhum sayesinde iyi kötü bir to do list bile yapmadan işe uçak biletlerimizi almakla başladık. Ne de olsa benim kanatlarım var ruhumda ve en büyük destekçimde(sevgili eşim) yanımda olduğuna göre uçmaya hazırız .

Elbette daha önceden giden arkadaşlarımla, büyüklerimle konuştum,yorumları dinledim.Bizim kafadan olan maceracı,gezgin ruha sahip arkadaşlarımın muhteşem izlenimlerini dinledim ve titizlik abidesi memnuniyetsiz büyüklerimin şikayetleri ve bizi vazgeçirme çabaları sonuç vermedi .Biz hep akranlarımızın muhteşem deneyimleri ile motive olduk .
Ve yolculuğumuza Abudabi aktarmalı olarak aldığımız biletlerimizle başladık ve bizim bu yeni yerler görme çabamız bize Abudabi havaalanında epeyce zaman kaybına ve hatta havaalanında sabahlamaya mal oldu .Amaç hem uygun uçak bileti alıp hem debir ülke fazladan görmekti fakat evdeki hesap çarşıya uymadı.Birleşik arap emirliklerinde her ülkede aynı işleyişin uygulanmadığını yaşayarak öğrenmek her ne kadar çok güzel bir başlangıç olmasa da ,sevgi pıtırcıkları şeklinde Abudahabi havaalındaki uzun saatlerimizi nasıl sıkılmadan bunalmadan geçireceğimizi şaşırdık .
Dubai havaalanından yarım saat içinde rahatlıkla alabildiğiniz vizeyi Abudhabi sağolsun 8 saatte veriyor ve bizim gezmeyi düşünerek aldığımız aktarma havaalanında hapiz uzun uzun fistanlı abudabi polisi ve zengin 4 eşli sakallı sarıklı yerel kıyafetli zengin golf arabalarında kendileri öne oturup eşlerini de sığdıkça arkaya oturtan yaşlı para babaları ve hicap giyinmiş kara peçeli bayanların ilginç bakışları arasında ,lüks ve ihtişamından ödün vermeyen neyse ki ,yatacak şezlong gibi koltuklar ve sınırsız internet bağlantısı ve şarj için priz imkanları ile insanları inceleyerek,biraz da zaman farkı nedeni ile endişelenip yer yer uçağı kaçırdık mı acaba diye heyecanlar yaşayarak geçti gitti.Ethiad hava yollarını kullandık ve aklınızda bulunsun uzun aralıklı aktarma yolcularına yeme-içme kuponları sağlayabiliyorlar.Abudabi'yi göremedik belki ama havaalanını gayet net öğrendik ve kültür hakkında fikir sahibi olmak hiçte zor değildi .Havaalanı mescid ve abdest almak için özel alanlarla doluydu .
Tüm WC ler abdest alınabilecek şekilde düşünülmüştü. Wclerde taharat çeşmeleri yerine bitki sulamada kullanılan hortumla uzayan düzeneğe değinmeden edemeyeğim :)
Ve nihayet Bangok için uçuşa hazırız. Daha Uçakta sevgili eşimin yemeklerle olan imtihanı başladı bile :) Ben ona oranla yeni tatlara çok daha fazla açığım ve gerçekten umduğumu değil bulduğumu yer aç kalmam :) O tam bir Adanalı'dır .Etsiz yemeği yemekten saymaz.Ve orada olduğumuz süre boyunca defalarca bu ne ya bu yemek mi şimdi ciğer şiş olsa ekmeğe çeksek üzerine kimyon koysak diye ciğer ,kebap mangal hayalleri ile Pad tai yani Tayland makarnaları yiyip durdu garibim :)
Aysa pirinci (bizim pirince oranla çok daha ince yağsız tuzsuz biaz tatsız )
tatlı ekşi tavuklar ,Tayland makarnaları,köri soslu sarı pilavlar vardı uçaktaki menüde .Müslüman havayolları olduğu için tüm yiyecekler Helal kesim etler ve dini vecibelere uygun :)
Uzun ama rahat sayılabilecek bir uçak yolculuğu sonrası nihayet Bangok havaalanına vardık .
Hiçbir kontrol olmaksızın en ufak bir form bile doldurmadan elimizi kolumuzu sallayarak ülkenin tüm kapıları bize tüm misafirperverliği ve nezaketi ile sonuna kadar açılmıştı .Potansiyel suçlu değildik ,yargılayıcı ,olağan üstü arama ve Avrupa'nın soğuk bizlere kapılarını açmakla lütufta bulunur tavırlarından eser yoktu .insanlar gayet sempatik ,yardımsever ve saygılıydı.
İlk izlenimim insanlar mutlu ve kendiyle barışık ,hep bir eğilme ve karşısındakine değerli hissettirme söz konusuydu.
Uzakdiyarlar ve bilinmezliğin minicikte olsa tedirginliğinin yerini rahatlık ve güven duygusu aldı .
Ben zaten pozitif düşünüp pozitif davranmanın bana pozitif dönüşüne inanarak yaşadığım için çoktan başlamıştım bana göre meyveleri toplamaya:)
ilk iş usd lerimizi Tai Bah 'ına çevirdik havaalanında birçok Exchange ofis mevcuttu .1tl 12 Tai Bah 'ına denk geliyor.Ve Tl 'nin değer kazandığı nadir ülkelerden birinde herşeye yetebileceğini bilmek pahabiçilemezdi:)
Şimdi iş benim İnternetten booking.com sitesindeki yorumlardan fiyat fayda analizi yaparak bulduğum çok merkezi olmasa da çok şirin görünen otelimizi bulmaya .İnsanlar çatpat bir şekilde İngilizce konuşuyor ,konuşamasa bile çok yardımsever.Herkes latin alfabesi de okuyamıyor tabi ama ellerinden geleni yapmaya çalışıyorlar yardım uğruna .Belli ki yabancı misafirlere çok aşinalar ,elbette bizlere araba ve taxi kiralamak isteyen Turist avcıları her yerde olduğu gibi burada da kol geziyordu .
Biz Metro ile yerel ulaşımı tercih ettik .Metroları ve ulaşım sistemleri gayet gelişmiş .Dev gökdelenler,şehrin ışıltısı ve halka açık spor komplekslerinde tüm sporları bünyesinde barındıran sahalarda tai gençlerinin kıyasıya mücadeleleri şehir tüm gizemi ile bizi beklemese çok ilgi çekiciydi :)
Tayland da herşey gibi ulaşım da farklı ve güzeldi araçlar rengarenkti gök kuşağı gibi içim açıldı resmen :)Hele bir de namı değer TUKTUK lar vardı ki nasıl sempatik bir 3 tekerlekli motor taksi anlatamam :)Tuktuk sürücülerinin hepsi birbirinden enteresan ve renkli kişilikler ,sahtekarlıkları ile de ünlüler üstelik ama öyle sempatik bir araç ki ilk kez gören biri kendini ona binmekten alıkoyamıyor .İnanın Tayland'da taksiler o konforsuz bol rüzgarlı ve gürültülü tuktuklardan çok daha ucuz ama nedense başlarda eminim sizlerde bizim gibi uyarılmanıza rağmen renkli tuktuklara binmekten kendinizi alıkoyamayacaksınız :)
Ana kural Tayland'da herşey pazarlığa tabidir ve farzdır .Herkes yabancı olduğunuzu biliyor ve maalesef Türkiye 'ye bu kadar uzak olmasına rağmen sizi görünce onlarında gözlerinde dolar işaretleri ve yürüyen döviz algısı oluşuyor .
Pazarlık sonucu muhteşem bir tuktuk yolcuğu ile otelimize giriş yaptık .
Alışılmışın dışında bir şehir oteliydi. Önemli olan temiz olması ,klima ve duştu bizim için ekstra havuz ve otelin şehir içi servisi niyetine 6 kişilik tuktuk servisi bizi mutlu etmeye yetti.
-Bangkok-Gezimize muhteşem ,rengarenk ,sıcak mı sıcak ,tapınakları ile meşhur Bangok ile başladık.
İlk gecemiz otel yakınlarında keşifle geçti ve otelin etrafında yerel bir halk pazarında ilk tai yemeğimizi yiyecektik.
Bangok şehrinde temizlik anlayışı biraz farklı .Fareler ve farklı böcekler şehrin bir parçası.Çok sık görebilirsiniz .
Ama sokakta insanlar farelere hiç aldırış etmeden ,tedirgin olmadan uyuyabiliyorlar . Sokak yemekleri çok meşhur ve baya bol kepçe; özellikle de deniz ürünleri ve Tai makarnalarını doyasıya çok cüzi paralara yiyebilirsiniz .Çok farklı çorbaları ,bizlerde olmayan sebze ve baharatları ile süslenmiş ,bizim mutfağımız ve kültürümüzden tamamıyla uzak pişirim şekli , sosları farklı acı anlayışı ve yemeklerin yanında ekmek olmayışı ile Türkiye'de yemek ayırt etmeyen ama etsiz yemeği yemekten saymayan, yemeklerin yanında olmazsa olmazı ekmek olan eşim için çok da iç açıcı bir ilk izlenim değildi .
Ben yeni tatlara daha açık ve eşime oranla daha az tutucu olduğum için ben hiç zorlanmadım hatta chili sos vazgeçilmez sosum oldu ve Pad tai (geleneksel Tai makarnası karides,yumurta,tavuk ,et ve farklı sebze seçenekleri ile )müptelası olmuştum .
Koskocaman balıklar ,alabildiğine karides,kalamar,yengeç ,ahtapot ,bilmediğimiz tanımadığımız kızartması yapılan ne eti olduğunu ve içeriğini bilmediğimiz renkli atıştırmalıklar,her yerde rahatlıkla çok uygun fiyatlara bulabileceğiniz yemeklerin başlıcaları. Muhteşem gerçek tropik meyve sularının buzlu shake hali döndüğümüzde en çok aradığımız ve oradayken her gördüğümüz yerde en çok tükettiğimiz temel besin kaynağımız olmuştu .
Öyle muhteşem ve ucuzdu ki su niyetine ananas ,mango,kivi,kavun,maracuja,cennet meyvesi ,ejderha meyvesi gibi envari çeşit rengarenk meyvelerin sularını tüketiyorduk .Sıcak ve nemli havada renkli meyvelerde buzlu meyve suları da ilaç gibi geliyordu .Bu meyvelerin dondurmaları da şahaneydi tabi .Benim favorim gerçek Hindistancevizi kabuğu içinde hindistancevizi dondurmasıydı .
Sabah kahvaltıda ise otelin kahvaltısı bile bizim için hüsrandı .Peynir zeytin neredeyse yok ,kruasan ,kahve ,çok çeşitli meyveler ,
sosis,corn flakes vs bizim Türkiye'deki otellerimizdeki zengin açık büfe kahvaltıdan eser yok .
Bangok çok güzel ve renkli yapılara tapınaklara sahip .Çok çeşitli ulaşım imkanları ile bu sefer kanal +tuk tuk seçeneği ile grand palace 'dan başladık turumuza .Suyun rengi ve kokusu pek iç açıcı sayılmaz ama indiğimiz durakta benim hastası olduğum rengarenk bisikletleri duvara asıp şahane bir şehir dekoru yapmışlar.Bolca fotoğraf çekildiğimizi gören çok nazikçe bize yaklaşan bir Turist avcısı Tai bizi çok cüzi bir paraya tuktukla tapınaklar turuna kandırdı .Elinde haritası bize gezeceğimiz yerleri saydı ve Tutktuk'un bizi tüm gezilerimiz boyunca bekleyeceğini ve bunu da çok uygun bir fiyata yapacağını söyleyince ikna olduk .
İlk tapınağımıza gittik ,şahane bir yer çok farklı bir atmosfer ve huzur herşey çok güzel ,2 .tapınağın kapalı olduğunu söyledi ve bizi bir Hint takım elbise dükkanına götürdü. Biz yaptığına anlam veremezken ,yarım yamalak İngilizcesi ile fabrika satış mağazası olduğunu ve bugüne özel vergisiz ve indirimli satışlar olduğunu anlatmaya başladı.İçeriye girdik ve o an en son ihtiyacımız olan şey abiye veya takım elbiseydi.Bizim girmemizle çıkmamız bir oldu ve sayın Tuktuk şöförü epey bozuldu ve söylenmeye başladı ,sonra tekrar yine aynı konseptte başka bir dükkana götürdü ve yine almayınca epey kızdı ve bizi gezdirmekten vazgeçti :)Meğersem şebeke gibi çalışıyorlar ilk bize turu satan arkadaş ,tuktukçu ve Hintli tekstilciler anlaşmalı ve Biz alışveriş yapmayınca benzini dolmayan Tuktukçu düşündüğü kazancı elde edemeyince ,Galatasaray ,İstanbul ,Türkiye vs diye konuşup sempatiklik yaparken başka bir insana dönüşüverdi .Buda bize ders oldu ve Turist avcılarına hiçbir şey kaptırmadan kurtulmuş olduk .Ve kalan günlerimizde Tuktukdan daha uygun ve konforlu olan taksileri tercih ederek geçirdik .
Hemen gradpazarın yanındaki alabildiğine uzun bir sokak var . Her türlü seyyar satıcı ve tablada çok farklı yiyeceklerle ve ağır kızartma kokuları eşliğinde son derece eğlenceli ve farklı tam anlamıyla yerel ,farklı bir dünya. O meşhur böceklerin şişe dizilmiş halini ,camekanlarda yine hiç bilmediğimiz meyve ve yemekleri ,yollarda manikür pedikür ve meşhur sokak masajcıları ile zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz.İnsanlar gayet sıcak ,güler yüzlü ve sempatik,tüm satıcıların elinde bir hesap makinesi ,sen ne sorarsan sor İngilizceleri olmadığı için size direk sattığı ürünün fiyatını yazıyor. Önceden de belirttiğim gibi pazarlık farz .İlk verdikleri fiyata itiraz etmek adetten ,sonra hesap makinesini size veriyor ve sizden kendi fiyatınızı yazmanızı istiyor. Hal böyle olunca hep bir güvensizlik hep kafalarda soru işareti ve yabancı olduğunu iliklerine kadar hissetme ve kandırılma duygusu çok ucuz bile olsa sizi gönlünüzce alışverişten alıkoyuyor .Üstelik Tayland Türk lirasının değerli sayılabileceği nadir ülkelerden .Her şeye yetebiliyorsunuz ve aslında pazarlığını yaptığınız paralar öyle komik rakamlar ki hesaplayınca insan utanıyor ya bunca pazarlığa değer miydi diye :)Yani varsın 3-5 kuruş fazla olsun ama bizim yaptığımız hatayı yapıp Turist psikolojisi ile muhteşem Taylan nimetlerinden mahrum kalmayın .Çünkü aldığımız herşey çok güzel ,çok farklı ve aslında çok ucuz .Keşke daha fazla alsaymışız diye iç geçirdik her aldığımız için. Bangok'un gece hayatı 'da bir phuket pattaya kadar olmasa da çok renkli .KHOSAN ROAD diye bir sokak var ,tüm yabancılar buraya akın ediyor .Gündüzü gecesi ayrı renkli ama elbette geceleri her damağa her tada ,her zevke uygun müzik ve gösteri yapan birbirinden eğlenceli sokaklara taşan ,kovalarla alkol tüketip,çılgınca dans eden ,partiler yapan birbirini tanımasa bile herkesin birbirine güldüğü barış dolu keyifli bir ortam sunuyor.Aslını isterseniz tamamen arz talep meselesi hepinizin bildiği gibi Tayland sex turizimi diyince de ilk akla gelen ülkelerden fakat çiftseniz ve mutluysanız herkes size saygılı ve kimse taşkınlık yapmıyor . Pingpong Showları unutmamak gerekir elbette .Elinde broşürler Pingpong Show mekanlarına Turist çekmeye çalışan insanlar her yerde karşınıza çıkabilir.Biz de az çok bilgi sahibiydik gitmeden bu Showlar hakkında ve kibarca geri çevirdik.Tüm bu partilerin ortasında ben yatıp bir ayak masajı yaptırdım .Tüm günün yorgunluğu ,eğlence ,müzik ,dans ,party ve ayak masajı :)hepsi bir arada .Masaj çok gelişmiş ve çok ucuz saatini 15 -20 tl ye bile yaptırabiliyorsunuz .Masajlar çok çeşitli ve masaj konusunda da yine arz talep meseleleri devreye giriyor .Adım başı masaj salonları görebilirsiniz .
Bangok maceramızı çok uzun tutmadık ne de olsa biz balayı çiftiydik ve biran önce deniz kenarına gitmeliydik.Bangok -Phuket arası yaklaşık 1 saat uçarak Phuket'e geldik .Phuket'in en işlek caddesi olan Patong beach'e yakın bir şehir otelinde konakladık .Kaldığımız otel çok cici bir şehir oteliydi aldığımız hizmete oranla son derece uygun bir şehir oteliydi .Gittiğimizde odamızı çok güzel süslemişlerdi ve bize her konuda çok yardımcı oldular. Buraya gelip yerleşen Avrupalı nüfus yadsınamayacak kadar az ve otelimizin sahibi İtalyalı bir gençti . Gezmeye başlamadan bize şehir haritası verip gezilecek yerleri de işaretlediler ve gezimizin güzelliğine güzellik katan şirin mi şirin motorumuzu sudan ucuz kiralayıp depomuzu fulleyip yanımıza da yedek bir şişe fueloil alıp yollara koyulduk :)Resmen ayaklarımız yerden kesildi esas şimdi uçuşa hazırız ,motor demek özgürlük demek ,dağ ,tepe ,uzak yakın demeden Phuket'in muhteşem doğasına kapılmak için yola çıktık .Tayland trafiği başlı başına heyecan sebebi trafik ters akıyor biz hayatımızda ilk kez aktif motor kullanıyoruz ve üstelik 1 motor 2 kişi :)İnanın yazarken hala yüzüm gülüyor ne macera ne macera. Trafik ayrı macera gitmeden arkadaşlarımız bizi Taylan Polisinin rüşvetçi yaklaşımına karşı uyarmıştı. Biz ağzımız kulaklarımızda mutluluktan uçmuş bir vaziyette motorumuzla seyir halindeyken Polis bizi durdurdu. Tüm Tai halkı tüm kuralları ihlal edip kasksız motor kullanırken bizim kaskımız olmasına rağmen bizi durdurdu .A2 ehliyetimizi yeni almıştık ve henüz uluslar arası kullanım için aktive olmamıştı .Aslına bakılırsa her şeyimiz tam dı :)Ve açıkçası benim kendinden geçmiş sıcaktan kolunu kaldırmaya gücü olmayan Tai polisine haraç yedirmeye hiç niyetim yoktu .Eşime kaçalım mı diye sordum ve o an direksiyonun başında ben vardım :)Tam da düşünceli Memur bey bize o an arkasını dönüp düşünmemize zaman tanıdı ve ben gaza bastım slalom çize çize dengesiz bir şekilde motorun neredeyse önü kalkarak arkamıza bakmadan topukladık :)Kafamızdaki bandanaları çıkarıp tanınmaz olma çabasına girdik ama zaten sıcaktan kimse bize durun diye bile bağırmadı :) Günah mı işledik bilemiyorum ama öyleyse bile pembe günahtır diyip Big Budha tapınağına günahlarımızın affı için dua etmeye çıkıp şirin geleneksel kıyafetleri ile iyilik melekleri gibi dolanan rahipler tarafından kutsal su ile kutsanıp bileklerimize renkli bileklikler bağlatıp muhteşem Big Budha yolunun ve manzarasının tadını çıkartıp sonrasında da ayinlerini dinleyip bolca fotoğraf çekildik . Öyle şahane ağaçlıklı ,filler ve maymunlarla dolu bir yolu vardı ki her yer çok ilgi çekici ,yavru filler ,maymunlar bile insan canlısıydı.Fakat tabi boyunlarından tasma ile bağlı olan şov maymunları biraz ürkek ve hüzünlüydü . Ayaklarından bağlı olan fillerde nitekim öyle. Ama o dev filleri nasıl eğitip oyunlar oynatıyorlar küçücük taburelerde tek ayak üstünde durduruyorlar ,masaj yaptırıyorlar şaşırırsınız. Ayrıca baby filleri baby muzlarla beslemekte ayrı zevk .Resmen muz yerken mutluluk hormonu salgılıyorlar ve gülümsüyorlar adeta:) ilk gün motorla Phuketteki tapınakları ziyaret ettikten sonra hergün bir adaya tur satın alıp ada ada dolaşıp maceradan maceraya atıldık. Turlar çok güzel sizi otelinizden alıyor ,Yeme içme tüm transfer masraflarınız tura dahil .Deniz kenarına götürüyor küçük hız motorları ile 20-25 kişilik gruplar halinde ciddi mesafe kat edip adalara ulaşıyorsunuz .Phi Phi adası ,James bond adası ,Raja &corel adası isimlerini hatırladıklarım .Bir de smilan adası var ki gitmeyi çok arzu edipte gidemediğimiz çok özel bir ada 6 ay açık 6 ay kapalı bir doğa harikası biz maalesef kapalı zamanına denk geldik .Muhteşem berrak sularda yüzdük ,yunusları izledik ,Dalış yapmak için muhteşem bir yer phuket adası ama dalmaya gerek kalmıyor çünkü yüzdüğümüz yerlerde canlılık çok yüksek şahane rengarenk balıklar etrafınızı çevreliyor hatta ekmeği ellerimizle yedirip su altı kamerası ile fotoğraflarını çekiyorduk .Adalar gerçekten doğa harikası suyun rengi çok berrak ve denizin dibi görünüyor beyaz kum ve geleneksel Tai kayıkları dağların arasında muhteşem bir görsellik.İnstegramda gördüğümüz en güzel manzara fotoğraflarının gerçeği ile büyülendik .phuket
Yavru maymunlara bebek bezi bağlayıp gezdiriyorlar çok sempatikler ve onları besleyip fotoğraf çektirebiliyorsunuz .Çok sempatikler ,iguanalar ve yılanlarla cesaretiniz varsa fotoğraf çektirebiliyorsunuz cüzi paralar karşılığında .Phuket 24 saat uyumayan bir şehir tur dönüşleri otelimize çok yorgun dönüp ,uyuyor gece kalkıp kaldığımız yerden eğlenceye deva ediyorduk.Patong gece hayatını ilk gün hayretle izledik çok renkliydi .Her türlü club ve her zevke uygun mekan bulabilirsiniz dev diskolar ,direk dansları ve sokak yarışmaları,Bir direkte 2 dakika asılı kalabilirseniz bir şişe viskiyi kapıyorsunuz ama kaldığımız süre boyunca kalabileni görmedik .Hem direk kaygan hem de dayanabilecek gibi olursanız gıdıklamaya vs başlıyorlar :) Phukette yapabileceğiniz aktivitelerin sınırı yok gündüz macera ve ada turları gece ise muazzam dünyaca ünlü kaberet Showlar .Phantasia Show alabildiğine geniş bir alana kurulmuş ışıl ışıl rengarenk ,çocukların yanı sıra büyükler içinde çok ilgi çekici hem vahşi hayvanların nasıl ehlileştirildiğine hem de üstün tiyatro yeteneklerine şahit olduğunuz bir karnaval,lunapark ,kermes,sirk ve tiyatroyu bünyesinde barındıran,içeride görüntü almayı engellemek için girişte telefonlarınızı numaralı dolaplara kitlemek zorunda olduğunuz biraz tuzlu olmasına rağmen fazlasıyla görmeye değer türünün tek örneği bir şov .çok ciddi çalışma ve emek gerektiren şovlar ,minik tabureler üzerinde tek ayaklarında duran filler ,tüm salonun tiyatro sahnesi olduğu mükemmel bir yapı ,kusursuz senkronizasyon ve uyum hepsi bir arada mutlaka görülmeli .
Ayrıca oraya kadar gitmişken tüm ekibinin ladyboy dediğimiz ,erkeklikten bayanlığa geçiş yapmış ama neredeyse tamamının benzer kusursuz bayan fiziklerine sahip olduğu yine tiyatral yetenek ,sahne ve şahşahalı,iddialı kostümlerin ön plana çıktığı kabaret şovları izlemeden gelmek de olmazdı .Eşim ile iddiaya girdik ve eşim şov sonunda bir tanesi peruğunu çıkarana kadar ikna olmadı aslında erkek olduklarına .Tabi bir de ne yaparlarsa yapsınlar değişmeyen kalın erkek sesleri çıkışta ikna olmasını sağlayan en temel şeydi .kusursuz filinta görünümlü bir bayanın size tatlı tatlı gülümseyip sizinle fotoğraf çektirmek istediğini düşünün ,fotoğraf sonrasında para talep ediyor yine aynı tatlılıkta ve sonrasında neden para istediklerini anlamaya çalışırken size erkek sesi ile gürleyen içinden adeta bir canavar çıkan ,anne diye bağırarak kaçmak istediğiniz ilginç varlıklar :)Bir rivayete göre çok küçük yaşta bu şovlara ve bu hayata yönelik beslenip ,eğitim veriliyormuş .Çok kusursuz kıvrımlı adanalı bir kadın olarak hiçbir zaman sahip olamayacağım narin fizik yapısına sahip olabilirler fakat eğitimlerinde nezaket kuralları eksik verilmiş olmalı :) Tüm bu renkli ve maceralı gece hayatına rağmen bence kız kıza şahane eğlenebileceğiniz ve kimse tarafından rahatsız edilmeyeceğiniz bir yer .Erkekler için aynı şeyi söyleyemeyeceğim .Çünkü orada genç yalnız bir erkek her zaman potansiyel ve pek rahat bırakmıyorlar maalesef .Yalnızca genç erkekler değil tabi yaşlı Alman amcaların torunları yaşındaki kızlarla laubali halleri biraz görüntü kirliliği teşkil etse ve ihtiyar delikanlılar modunda ortalarda dolaşsalar da bence Türkiye'nin çok çok ilerisinde bir özgürlük ve kişi haklarına saygı söz konusu .
Benim kesinlikle yeni yerler ,farklılıklar ,doğal güzellikler ,farklı tat ve lezzetlere açık ,çok titiz ve pimpirikli olmayan herkese şiddetle önereceğim harika bir yer .Keşke yakın olsa ve çok daha sık gidebilsek .Umarım bir daha gitme şansımız olur .
Hayır bence öyle değil neyse ki benim güzel eşim için de öyle değil :)
Kafa dengi olmasak ve benzer zevklere sahip olmasak direk balayında başlardı fikir ayrılıkları ama neyse ki ikimizin de tatil anlayışları da gezgin ruhu da benzediği için biz bal ayımıza dahi macera ile başladık .Hatta biz ev eşyalarını tamamlamadan Uçak biletlerimizi aldık .Nereye mi ,tüm yakınlarımızın tepkisine rağmen Tayland'a :)
Bizim tatil anlayışımız ne amaçla olursa olsun yepyeni yerler görmek ,bol bol gezmek yol kat etmek ,farklı olanı keşfedilmemişi ,alışılagelmişin dışındakini yaşamaktı.Uzaklık ,yol,çok farklı damak tadı ,bambaşka yemekler ,bambaşka bir kültür,inanılmaz gece hayatı ,sınırsız aktivite,doğa,muson iklimi ve meşhur muson yağmurları ,tropik hiç tanımadığımız meyveler , alışılmışın dışında temizlik anlayışı daha nice farklılıklar birçok insana göre bal ayı için tercih edilmeme sebebi iken bizi çeken yanlarıydı .Avrupa bizi cezbetmiyordu ,caanım Türkiyemi'de daha başka kısa tatillerde değerlendirecektik .Herikimizinde izin alabileceği nadir dönemlerden biriydi ve bir daha ne bu kadar uzun bir izin alabilirdik nede o yaşlarımıza bir daha gelecektik :)
Tur ile gezmek bana tecil edilme duygusunu çağrıştırıyor. Çok iyi bir araştırmacı ,sabırla ,planlar yapan ,her bloğu ayrıntılarıyla okuyan garantici bir yapıya sahip olduğum söylenemez ama maceraya her daim aç ruhum sayesinde iyi kötü bir to do list bile yapmadan işe uçak biletlerimizi almakla başladık. Ne de olsa benim kanatlarım var ruhumda ve en büyük destekçimde(sevgili eşim) yanımda olduğuna göre uçmaya hazırız .

Elbette daha önceden giden arkadaşlarımla, büyüklerimle konuştum,yorumları dinledim.Bizim kafadan olan maceracı,gezgin ruha sahip arkadaşlarımın muhteşem izlenimlerini dinledim ve titizlik abidesi memnuniyetsiz büyüklerimin şikayetleri ve bizi vazgeçirme çabaları sonuç vermedi .Biz hep akranlarımızın muhteşem deneyimleri ile motive olduk .
Ve yolculuğumuza Abudabi aktarmalı olarak aldığımız biletlerimizle başladık ve bizim bu yeni yerler görme çabamız bize Abudabi havaalanında epeyce zaman kaybına ve hatta havaalanında sabahlamaya mal oldu .Amaç hem uygun uçak bileti alıp hem debir ülke fazladan görmekti fakat evdeki hesap çarşıya uymadı.Birleşik arap emirliklerinde her ülkede aynı işleyişin uygulanmadığını yaşayarak öğrenmek her ne kadar çok güzel bir başlangıç olmasa da ,sevgi pıtırcıkları şeklinde Abudahabi havaalındaki uzun saatlerimizi nasıl sıkılmadan bunalmadan geçireceğimizi şaşırdık .

Dubai havaalanından yarım saat içinde rahatlıkla alabildiğiniz vizeyi Abudhabi sağolsun 8 saatte veriyor ve bizim gezmeyi düşünerek aldığımız aktarma havaalanında hapiz uzun uzun fistanlı abudabi polisi ve zengin 4 eşli sakallı sarıklı yerel kıyafetli zengin golf arabalarında kendileri öne oturup eşlerini de sığdıkça arkaya oturtan yaşlı para babaları ve hicap giyinmiş kara peçeli bayanların ilginç bakışları arasında ,lüks ve ihtişamından ödün vermeyen neyse ki ,yatacak şezlong gibi koltuklar ve sınırsız internet bağlantısı ve şarj için priz imkanları ile insanları inceleyerek,biraz da zaman farkı nedeni ile endişelenip yer yer uçağı kaçırdık mı acaba diye heyecanlar yaşayarak geçti gitti.Ethiad hava yollarını kullandık ve aklınızda bulunsun uzun aralıklı aktarma yolcularına yeme-içme kuponları sağlayabiliyorlar.Abudabi'yi göremedik belki ama havaalanını gayet net öğrendik ve kültür hakkında fikir sahibi olmak hiçte zor değildi .Havaalanı mescid ve abdest almak için özel alanlarla doluydu .
Tüm WC ler abdest alınabilecek şekilde düşünülmüştü. Wclerde taharat çeşmeleri yerine bitki sulamada kullanılan hortumla uzayan düzeneğe değinmeden edemeyeğim :)
Ve nihayet Bangok için uçuşa hazırız. Daha Uçakta sevgili eşimin yemeklerle olan imtihanı başladı bile :) Ben ona oranla yeni tatlara çok daha fazla açığım ve gerçekten umduğumu değil bulduğumu yer aç kalmam :) O tam bir Adanalı'dır .Etsiz yemeği yemekten saymaz.Ve orada olduğumuz süre boyunca defalarca bu ne ya bu yemek mi şimdi ciğer şiş olsa ekmeğe çeksek üzerine kimyon koysak diye ciğer ,kebap mangal hayalleri ile Pad tai yani Tayland makarnaları yiyip durdu garibim :)
Aysa pirinci (bizim pirince oranla çok daha ince yağsız tuzsuz biaz tatsız )
tatlı ekşi tavuklar ,Tayland makarnaları,köri soslu sarı pilavlar vardı uçaktaki menüde .Müslüman havayolları olduğu için tüm yiyecekler Helal kesim etler ve dini vecibelere uygun :)
Uzun ama rahat sayılabilecek bir uçak yolculuğu sonrası nihayet Bangok havaalanına vardık .
Hiçbir kontrol olmaksızın en ufak bir form bile doldurmadan elimizi kolumuzu sallayarak ülkenin tüm kapıları bize tüm misafirperverliği ve nezaketi ile sonuna kadar açılmıştı .Potansiyel suçlu değildik ,yargılayıcı ,olağan üstü arama ve Avrupa'nın soğuk bizlere kapılarını açmakla lütufta bulunur tavırlarından eser yoktu .insanlar gayet sempatik ,yardımsever ve saygılıydı.
İlk izlenimim insanlar mutlu ve kendiyle barışık ,hep bir eğilme ve karşısındakine değerli hissettirme söz konusuydu.
Uzakdiyarlar ve bilinmezliğin minicikte olsa tedirginliğinin yerini rahatlık ve güven duygusu aldı .
Ben zaten pozitif düşünüp pozitif davranmanın bana pozitif dönüşüne inanarak yaşadığım için çoktan başlamıştım bana göre meyveleri toplamaya:)

ilk iş usd lerimizi Tai Bah 'ına çevirdik havaalanında birçok Exchange ofis mevcuttu .1tl 12 Tai Bah 'ına denk geliyor.Ve Tl 'nin değer kazandığı nadir ülkelerden birinde herşeye yetebileceğini bilmek pahabiçilemezdi:)
Şimdi iş benim İnternetten booking.com sitesindeki yorumlardan fiyat fayda analizi yaparak bulduğum çok merkezi olmasa da çok şirin görünen otelimizi bulmaya .İnsanlar çatpat bir şekilde İngilizce konuşuyor ,konuşamasa bile çok yardımsever.Herkes latin alfabesi de okuyamıyor tabi ama ellerinden geleni yapmaya çalışıyorlar yardım uğruna .Belli ki yabancı misafirlere çok aşinalar ,elbette bizlere araba ve taxi kiralamak isteyen Turist avcıları her yerde olduğu gibi burada da kol geziyordu .
Biz Metro ile yerel ulaşımı tercih ettik .Metroları ve ulaşım sistemleri gayet gelişmiş .Dev gökdelenler,şehrin ışıltısı ve halka açık spor komplekslerinde tüm sporları bünyesinde barındıran sahalarda tai gençlerinin kıyasıya mücadeleleri şehir tüm gizemi ile bizi beklemese çok ilgi çekiciydi :)
Tayland da herşey gibi ulaşım da farklı ve güzeldi araçlar rengarenkti gök kuşağı gibi içim açıldı resmen :)Hele bir de namı değer TUKTUK lar vardı ki nasıl sempatik bir 3 tekerlekli motor taksi anlatamam :)Tuktuk sürücülerinin hepsi birbirinden enteresan ve renkli kişilikler ,sahtekarlıkları ile de ünlüler üstelik ama öyle sempatik bir araç ki ilk kez gören biri kendini ona binmekten alıkoyamıyor .İnanın Tayland'da taksiler o konforsuz bol rüzgarlı ve gürültülü tuktuklardan çok daha ucuz ama nedense başlarda eminim sizlerde bizim gibi uyarılmanıza rağmen renkli tuktuklara binmekten kendinizi alıkoyamayacaksınız :)
Ana kural Tayland'da herşey pazarlığa tabidir ve farzdır .Herkes yabancı olduğunuzu biliyor ve maalesef Türkiye 'ye bu kadar uzak olmasına rağmen sizi görünce onlarında gözlerinde dolar işaretleri ve yürüyen döviz algısı oluşuyor .
Pazarlık sonucu muhteşem bir tuktuk yolcuğu ile otelimize giriş yaptık .
Alışılmışın dışında bir şehir oteliydi. Önemli olan temiz olması ,klima ve duştu bizim için ekstra havuz ve otelin şehir içi servisi niyetine 6 kişilik tuktuk servisi bizi mutlu etmeye yetti.
-Bangkok-Gezimize muhteşem ,rengarenk ,sıcak mı sıcak ,tapınakları ile meşhur Bangok ile başladık.
İlk gecemiz otel yakınlarında keşifle geçti ve otelin etrafında yerel bir halk pazarında ilk tai yemeğimizi yiyecektik.
Bangok şehrinde temizlik anlayışı biraz farklı .Fareler ve farklı böcekler şehrin bir parçası.Çok sık görebilirsiniz .
Ama sokakta insanlar farelere hiç aldırış etmeden ,tedirgin olmadan uyuyabiliyorlar . Sokak yemekleri çok meşhur ve baya bol kepçe; özellikle de deniz ürünleri ve Tai makarnalarını doyasıya çok cüzi paralara yiyebilirsiniz .Çok farklı çorbaları ,bizlerde olmayan sebze ve baharatları ile süslenmiş ,bizim mutfağımız ve kültürümüzden tamamıyla uzak pişirim şekli , sosları farklı acı anlayışı ve yemeklerin yanında ekmek olmayışı ile Türkiye'de yemek ayırt etmeyen ama etsiz yemeği yemekten saymayan, yemeklerin yanında olmazsa olmazı ekmek olan eşim için çok da iç açıcı bir ilk izlenim değildi .

Ben yeni tatlara daha açık ve eşime oranla daha az tutucu olduğum için ben hiç zorlanmadım hatta chili sos vazgeçilmez sosum oldu ve Pad tai (geleneksel Tai makarnası karides,yumurta,tavuk ,et ve farklı sebze seçenekleri ile )müptelası olmuştum .
Koskocaman balıklar ,alabildiğine karides,kalamar,yengeç ,ahtapot ,bilmediğimiz tanımadığımız kızartması yapılan ne eti olduğunu ve içeriğini bilmediğimiz renkli atıştırmalıklar,her yerde rahatlıkla çok uygun fiyatlara bulabileceğiniz yemeklerin başlıcaları. Muhteşem gerçek tropik meyve sularının buzlu shake hali döndüğümüzde en çok aradığımız ve oradayken her gördüğümüz yerde en çok tükettiğimiz temel besin kaynağımız olmuştu .

Öyle muhteşem ve ucuzdu ki su niyetine ananas ,mango,kivi,kavun,maracuja,cennet meyvesi ,ejderha meyvesi gibi envari çeşit rengarenk meyvelerin sularını tüketiyorduk .Sıcak ve nemli havada renkli meyvelerde buzlu meyve suları da ilaç gibi geliyordu .Bu meyvelerin dondurmaları da şahaneydi tabi .Benim favorim gerçek Hindistancevizi kabuğu içinde hindistancevizi dondurmasıydı .
Sabah kahvaltıda ise otelin kahvaltısı bile bizim için hüsrandı .Peynir zeytin neredeyse yok ,kruasan ,kahve ,çok çeşitli meyveler ,
sosis,corn flakes vs bizim Türkiye'deki otellerimizdeki zengin açık büfe kahvaltıdan eser yok .
Bangok çok güzel ve renkli yapılara tapınaklara sahip .Çok çeşitli ulaşım imkanları ile bu sefer kanal +tuk tuk seçeneği ile grand palace 'dan başladık turumuza .Suyun rengi ve kokusu pek iç açıcı sayılmaz ama indiğimiz durakta benim hastası olduğum rengarenk bisikletleri duvara asıp şahane bir şehir dekoru yapmışlar.Bolca fotoğraf çekildiğimizi gören çok nazikçe bize yaklaşan bir Turist avcısı Tai bizi çok cüzi bir paraya tuktukla tapınaklar turuna kandırdı .Elinde haritası bize gezeceğimiz yerleri saydı ve Tutktuk'un bizi tüm gezilerimiz boyunca bekleyeceğini ve bunu da çok uygun bir fiyata yapacağını söyleyince ikna olduk .

İlk tapınağımıza gittik ,şahane bir yer çok farklı bir atmosfer ve huzur herşey çok güzel ,2 .tapınağın kapalı olduğunu söyledi ve bizi bir Hint takım elbise dükkanına götürdü. Biz yaptığına anlam veremezken ,yarım yamalak İngilizcesi ile fabrika satış mağazası olduğunu ve bugüne özel vergisiz ve indirimli satışlar olduğunu anlatmaya başladı.İçeriye girdik ve o an en son ihtiyacımız olan şey abiye veya takım elbiseydi.Bizim girmemizle çıkmamız bir oldu ve sayın Tuktuk şöförü epey bozuldu ve söylenmeye başladı ,sonra tekrar yine aynı konseptte başka bir dükkana götürdü ve yine almayınca epey kızdı ve bizi gezdirmekten vazgeçti :)Meğersem şebeke gibi çalışıyorlar ilk bize turu satan arkadaş ,tuktukçu ve Hintli tekstilciler anlaşmalı ve Biz alışveriş yapmayınca benzini dolmayan Tuktukçu düşündüğü kazancı elde edemeyince ,Galatasaray ,İstanbul ,Türkiye vs diye konuşup sempatiklik yaparken başka bir insana dönüşüverdi .Buda bize ders oldu ve Turist avcılarına hiçbir şey kaptırmadan kurtulmuş olduk .Ve kalan günlerimizde Tuktukdan daha uygun ve konforlu olan taksileri tercih ederek geçirdik .
Hemen gradpazarın yanındaki alabildiğine uzun bir sokak var . Her türlü seyyar satıcı ve tablada çok farklı yiyeceklerle ve ağır kızartma kokuları eşliğinde son derece eğlenceli ve farklı tam anlamıyla yerel ,farklı bir dünya. O meşhur böceklerin şişe dizilmiş halini ,camekanlarda yine hiç bilmediğimiz meyve ve yemekleri ,yollarda manikür pedikür ve meşhur sokak masajcıları ile zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz.İnsanlar gayet sıcak ,güler yüzlü ve sempatik,tüm satıcıların elinde bir hesap makinesi ,sen ne sorarsan sor İngilizceleri olmadığı için size direk sattığı ürünün fiyatını yazıyor. Önceden de belirttiğim gibi pazarlık farz .İlk verdikleri fiyata itiraz etmek adetten ,sonra hesap makinesini size veriyor ve sizden kendi fiyatınızı yazmanızı istiyor. Hal böyle olunca hep bir güvensizlik hep kafalarda soru işareti ve yabancı olduğunu iliklerine kadar hissetme ve kandırılma duygusu çok ucuz bile olsa sizi gönlünüzce alışverişten alıkoyuyor .Üstelik Tayland Türk lirasının değerli sayılabileceği nadir ülkelerden .Her şeye yetebiliyorsunuz ve aslında pazarlığını yaptığınız paralar öyle komik rakamlar ki hesaplayınca insan utanıyor ya bunca pazarlığa değer miydi diye :)Yani varsın 3-5 kuruş fazla olsun ama bizim yaptığımız hatayı yapıp Turist psikolojisi ile muhteşem Taylan nimetlerinden mahrum kalmayın .Çünkü aldığımız herşey çok güzel ,çok farklı ve aslında çok ucuz .Keşke daha fazla alsaymışız diye iç geçirdik her aldığımız için. Bangok'un gece hayatı 'da bir phuket pattaya kadar olmasa da çok renkli .KHOSAN ROAD diye bir sokak var ,tüm yabancılar buraya akın ediyor .Gündüzü gecesi ayrı renkli ama elbette geceleri her damağa her tada ,her zevke uygun müzik ve gösteri yapan birbirinden eğlenceli sokaklara taşan ,kovalarla alkol tüketip,çılgınca dans eden ,partiler yapan birbirini tanımasa bile herkesin birbirine güldüğü barış dolu keyifli bir ortam sunuyor.Aslını isterseniz tamamen arz talep meselesi hepinizin bildiği gibi Tayland sex turizimi diyince de ilk akla gelen ülkelerden fakat çiftseniz ve mutluysanız herkes size saygılı ve kimse taşkınlık yapmıyor . Pingpong Showları unutmamak gerekir elbette .Elinde broşürler Pingpong Show mekanlarına Turist çekmeye çalışan insanlar her yerde karşınıza çıkabilir.Biz de az çok bilgi sahibiydik gitmeden bu Showlar hakkında ve kibarca geri çevirdik.Tüm bu partilerin ortasında ben yatıp bir ayak masajı yaptırdım .Tüm günün yorgunluğu ,eğlence ,müzik ,dans ,party ve ayak masajı :)hepsi bir arada .Masaj çok gelişmiş ve çok ucuz saatini 15 -20 tl ye bile yaptırabiliyorsunuz .Masajlar çok çeşitli ve masaj konusunda da yine arz talep meseleleri devreye giriyor .Adım başı masaj salonları görebilirsiniz .
Bangok maceramızı çok uzun tutmadık ne de olsa biz balayı çiftiydik ve biran önce deniz kenarına gitmeliydik.Bangok -Phuket arası yaklaşık 1 saat uçarak Phuket'e geldik .Phuket'in en işlek caddesi olan Patong beach'e yakın bir şehir otelinde konakladık .Kaldığımız otel çok cici bir şehir oteliydi aldığımız hizmete oranla son derece uygun bir şehir oteliydi .Gittiğimizde odamızı çok güzel süslemişlerdi ve bize her konuda çok yardımcı oldular. Buraya gelip yerleşen Avrupalı nüfus yadsınamayacak kadar az ve otelimizin sahibi İtalyalı bir gençti . Gezmeye başlamadan bize şehir haritası verip gezilecek yerleri de işaretlediler ve gezimizin güzelliğine güzellik katan şirin mi şirin motorumuzu sudan ucuz kiralayıp depomuzu fulleyip yanımıza da yedek bir şişe fueloil alıp yollara koyulduk :)Resmen ayaklarımız yerden kesildi esas şimdi uçuşa hazırız ,motor demek özgürlük demek ,dağ ,tepe ,uzak yakın demeden Phuket'in muhteşem doğasına kapılmak için yola çıktık .Tayland trafiği başlı başına heyecan sebebi trafik ters akıyor biz hayatımızda ilk kez aktif motor kullanıyoruz ve üstelik 1 motor 2 kişi :)İnanın yazarken hala yüzüm gülüyor ne macera ne macera. Trafik ayrı macera gitmeden arkadaşlarımız bizi Taylan Polisinin rüşvetçi yaklaşımına karşı uyarmıştı. Biz ağzımız kulaklarımızda mutluluktan uçmuş bir vaziyette motorumuzla seyir halindeyken Polis bizi durdurdu. Tüm Tai halkı tüm kuralları ihlal edip kasksız motor kullanırken bizim kaskımız olmasına rağmen bizi durdurdu .A2 ehliyetimizi yeni almıştık ve henüz uluslar arası kullanım için aktive olmamıştı .Aslına bakılırsa her şeyimiz tam dı :)Ve açıkçası benim kendinden geçmiş sıcaktan kolunu kaldırmaya gücü olmayan Tai polisine haraç yedirmeye hiç niyetim yoktu .Eşime kaçalım mı diye sordum ve o an direksiyonun başında ben vardım :)Tam da düşünceli Memur bey bize o an arkasını dönüp düşünmemize zaman tanıdı ve ben gaza bastım slalom çize çize dengesiz bir şekilde motorun neredeyse önü kalkarak arkamıza bakmadan topukladık :)Kafamızdaki bandanaları çıkarıp tanınmaz olma çabasına girdik ama zaten sıcaktan kimse bize durun diye bile bağırmadı :) Günah mı işledik bilemiyorum ama öyleyse bile pembe günahtır diyip Big Budha tapınağına günahlarımızın affı için dua etmeye çıkıp şirin geleneksel kıyafetleri ile iyilik melekleri gibi dolanan rahipler tarafından kutsal su ile kutsanıp bileklerimize renkli bileklikler bağlatıp muhteşem Big Budha yolunun ve manzarasının tadını çıkartıp sonrasında da ayinlerini dinleyip bolca fotoğraf çekildik . Öyle şahane ağaçlıklı ,filler ve maymunlarla dolu bir yolu vardı ki her yer çok ilgi çekici ,yavru filler ,maymunlar bile insan canlısıydı.Fakat tabi boyunlarından tasma ile bağlı olan şov maymunları biraz ürkek ve hüzünlüydü . Ayaklarından bağlı olan fillerde nitekim öyle. Ama o dev filleri nasıl eğitip oyunlar oynatıyorlar küçücük taburelerde tek ayak üstünde durduruyorlar ,masaj yaptırıyorlar şaşırırsınız. Ayrıca baby filleri baby muzlarla beslemekte ayrı zevk .Resmen muz yerken mutluluk hormonu salgılıyorlar ve gülümsüyorlar adeta:) ilk gün motorla Phuketteki tapınakları ziyaret ettikten sonra hergün bir adaya tur satın alıp ada ada dolaşıp maceradan maceraya atıldık. Turlar çok güzel sizi otelinizden alıyor ,Yeme içme tüm transfer masraflarınız tura dahil .Deniz kenarına götürüyor küçük hız motorları ile 20-25 kişilik gruplar halinde ciddi mesafe kat edip adalara ulaşıyorsunuz .Phi Phi adası ,James bond adası ,Raja &corel adası isimlerini hatırladıklarım .Bir de smilan adası var ki gitmeyi çok arzu edipte gidemediğimiz çok özel bir ada 6 ay açık 6 ay kapalı bir doğa harikası biz maalesef kapalı zamanına denk geldik .Muhteşem berrak sularda yüzdük ,yunusları izledik ,Dalış yapmak için muhteşem bir yer phuket adası ama dalmaya gerek kalmıyor çünkü yüzdüğümüz yerlerde canlılık çok yüksek şahane rengarenk balıklar etrafınızı çevreliyor hatta ekmeği ellerimizle yedirip su altı kamerası ile fotoğraflarını çekiyorduk .Adalar gerçekten doğa harikası suyun rengi çok berrak ve denizin dibi görünüyor beyaz kum ve geleneksel Tai kayıkları dağların arasında muhteşem bir görsellik.İnstegramda gördüğümüz en güzel manzara fotoğraflarının gerçeği ile büyülendik .phuketYavru maymunlara bebek bezi bağlayıp gezdiriyorlar çok sempatikler ve onları besleyip fotoğraf çektirebiliyorsunuz .Çok sempatikler ,iguanalar ve yılanlarla cesaretiniz varsa fotoğraf çektirebiliyorsunuz cüzi paralar karşılığında .Phuket 24 saat uyumayan bir şehir tur dönüşleri otelimize çok yorgun dönüp ,uyuyor gece kalkıp kaldığımız yerden eğlenceye deva ediyorduk.Patong gece hayatını ilk gün hayretle izledik çok renkliydi .Her türlü club ve her zevke uygun mekan bulabilirsiniz dev diskolar ,direk dansları ve sokak yarışmaları,Bir direkte 2 dakika asılı kalabilirseniz bir şişe viskiyi kapıyorsunuz ama kaldığımız süre boyunca kalabileni görmedik .Hem direk kaygan hem de dayanabilecek gibi olursanız gıdıklamaya vs başlıyorlar :) Phukette yapabileceğiniz aktivitelerin sınırı yok gündüz macera ve ada turları gece ise muazzam dünyaca ünlü kaberet Showlar .Phantasia Show alabildiğine geniş bir alana kurulmuş ışıl ışıl rengarenk ,çocukların yanı sıra büyükler içinde çok ilgi çekici hem vahşi hayvanların nasıl ehlileştirildiğine hem de üstün tiyatro yeteneklerine şahit olduğunuz bir karnaval,lunapark ,kermes,sirk ve tiyatroyu bünyesinde barındıran,içeride görüntü almayı engellemek için girişte telefonlarınızı numaralı dolaplara kitlemek zorunda olduğunuz biraz tuzlu olmasına rağmen fazlasıyla görmeye değer türünün tek örneği bir şov .çok ciddi çalışma ve emek gerektiren şovlar ,minik tabureler üzerinde tek ayaklarında duran filler ,tüm salonun tiyatro sahnesi olduğu mükemmel bir yapı ,kusursuz senkronizasyon ve uyum hepsi bir arada mutlaka görülmeli .
Ayrıca oraya kadar gitmişken tüm ekibinin ladyboy dediğimiz ,erkeklikten bayanlığa geçiş yapmış ama neredeyse tamamının benzer kusursuz bayan fiziklerine sahip olduğu yine tiyatral yetenek ,sahne ve şahşahalı,iddialı kostümlerin ön plana çıktığı kabaret şovları izlemeden gelmek de olmazdı .Eşim ile iddiaya girdik ve eşim şov sonunda bir tanesi peruğunu çıkarana kadar ikna olmadı aslında erkek olduklarına .Tabi bir de ne yaparlarsa yapsınlar değişmeyen kalın erkek sesleri çıkışta ikna olmasını sağlayan en temel şeydi .kusursuz filinta görünümlü bir bayanın size tatlı tatlı gülümseyip sizinle fotoğraf çektirmek istediğini düşünün ,fotoğraf sonrasında para talep ediyor yine aynı tatlılıkta ve sonrasında neden para istediklerini anlamaya çalışırken size erkek sesi ile gürleyen içinden adeta bir canavar çıkan ,anne diye bağırarak kaçmak istediğiniz ilginç varlıklar :)Bir rivayete göre çok küçük yaşta bu şovlara ve bu hayata yönelik beslenip ,eğitim veriliyormuş .Çok kusursuz kıvrımlı adanalı bir kadın olarak hiçbir zaman sahip olamayacağım narin fizik yapısına sahip olabilirler fakat eğitimlerinde nezaket kuralları eksik verilmiş olmalı :) Tüm bu renkli ve maceralı gece hayatına rağmen bence kız kıza şahane eğlenebileceğiniz ve kimse tarafından rahatsız edilmeyeceğiniz bir yer .Erkekler için aynı şeyi söyleyemeyeceğim .Çünkü orada genç yalnız bir erkek her zaman potansiyel ve pek rahat bırakmıyorlar maalesef .Yalnızca genç erkekler değil tabi yaşlı Alman amcaların torunları yaşındaki kızlarla laubali halleri biraz görüntü kirliliği teşkil etse ve ihtiyar delikanlılar modunda ortalarda dolaşsalar da bence Türkiye'nin çok çok ilerisinde bir özgürlük ve kişi haklarına saygı söz konusu .
Benim kesinlikle yeni yerler ,farklılıklar ,doğal güzellikler ,farklı tat ve lezzetlere açık ,çok titiz ve pimpirikli olmayan herkese şiddetle önereceğim harika bir yer .Keşke yakın olsa ve çok daha sık gidebilsek .Umarım bir daha gitme şansımız olur . 









