Gaziantep'in turizmde arkeoloji ve gastronomi alanında öne çıktığını belirten Başkan Fatma Şahin, '5 antik kentte restorasyon devam ediyor. Gastronomi, yeme- içme, mutfak artık dünyada yükselen bir değer. Bu konu da çok ciddi bir potansiyelimiz var" diyerek, şu bilgileri paylaştı: "BM üzerinde dünya gastronomi şehri olmak için çalışmalar başlattık'' dedi. Şahin, şunları kaydetti: ''Diğer taraftan UNESCO Dünya Miras Listesi'nde geçici listede olan Yesemek ve Zeugma'nın kalıcı listeye alınması için çalışıyoruz. Anadolu Arkeoloji Enstitüsü Gaziantep merkezli kurulacak. Bu yöndeki çalışmalar hızlı bir şekilde devam ediyor. Bunların hepsi bize kentler yarışında neden Gaziantep'e gelinmesi gerektiğinin alt yapısını oluşturacak. Tanıtım ve markalaşma için de uluslararası bir firma ile çalışma yapıyoruz. Bu yöndeki çalışmalarımızda önümüzdeki aylarda sonuçlanacak. Tüm bunlar birleşince daha iyi bir fiziki altyapı ve daha iyi bir tanıtımla bugün yaşanan sorunlar çözüldüğünde iyi bir yol almış olacağız.' (Dünya)
Gündem
Yayınlanma: 02 Eylül 2015 - 06:22
Hedef Yesemek ve Zeugma'yı UNESCO listesine aldırmak
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, hedeflerinin Yesemek ve Zeugma'yı UNESCO kalıcı listesine aldırmak olduğunu söyledi.
Gündem
02 Eylül 2015 - 06:22










