Hantavirüs vakalarının görüldüğü MV Hondius adlı Yolcu gemisinin bugün İspanya’nın Tenerife adasına ulaşmasının ardından yolcuların ve mürettebatın tahliyesi başladı.İlk tahliye edilen grubun tamamının İspanyol vatandaşlarından oluştuğu ve karantina süreci için Madrid’e gönderildiği bildirildi.Yetkililer, gemideki hiçbir yolcunun semptom göstermediğini açıkladı. Yolcuların tahliye işlemlerinin yarına kadar sürmesi planlanıyor.İspanyol hükümeti, sürecin “yerel halkla herhangi bir temas veya risk oluşmadan” izole biçimde yürütüldüğünü duyurdu.Geminin daha sonra Hollanda’ya doğru yolculuğuna devam etmesi bekleniyor. Gemideki salgında şimdiye kadar Hollandalı bir karı-koca ile Alman bir kadın hayatını kaybetti. Cape Verde’den (Yeşil Burun Adaları) gelen MV Hondius’ta enfekte üç kişi daha önce tahliye edilmişti.
Gündem
Yayınlanma: 11 Mayıs 2026 - 00:00
Güncelleme: 12 Mayıs 2026 - 15:35
Salgın çıkan gemideki yolcular tahliye ediliyor
Hantavirüs vakalarının görüldüğü MV Hondius adlı yolcu gemisinin bugün İspanya’nın Tenerife adasına ulaşmasının ardından yolcuların ve mürettebatın tahliyesi başladı.
Gündem
11 Mayıs 2026 - 00:00
Güncelleme: 12 Mayıs 2026 - 15:35










