Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Yörük Sanayici ve İş Adamları Derneği'nin (YÖRSİAD) konuğu oldu. Antalya'nın bugünü ve yarınını değerlendiren Türel, geleceğin Antalyasını inşa edecek projeleri anlattı. YÖRSİAD üyelerinin sorularını cevaplayan Başkan Türel, derneğin yeni üyelerine de rozetlerini taktı. YÖRSİAD üyelerine seslenen Başkan Menderes Türel, üst üste yaşanan beklenmedik hadiseler nedeniyle Antalya ve Türkiye için zor bir yıl olduğunu belirterek, 'Umudumuzu yitirmeyeceğiz, mutlaka geleceğe moralle bakmak zorundayız' dedi.
BOĞAÇAYI PROJESİ
'Boğaçayı Projesi'nin bize ne faydası var' diyenlerin olduğunu aktaran Türel, 'El insaf toplam 1 milyar dolarlık bir projeden bahsediyoruz. Bu para Antalya'nın cebine girecek. İçinde 10 bin vatandaşımız iş sahibi olacak. Bunu bile gölgeleyecek şekilde bu vizyon projelere karşı duruşu iktidar muhalefet çekişmesiyle tarif edebiliriz. Antalya'da Menderes Türel sadece kavşak yapıyor, betonlaştırıyor, insanlar için hiçbir şey yapmıyor diyorlar. Cevap verdim, siz o kavşakların üzerinden geçenleri insan yerine koymuyorsanız o ayıp da size yeter dedim. Onu söyleyenler de o kavşaklardan geçiyor. Kendilerini neyin yerine koyarsa koysunlar, onların bileceği iş ama Antalyalılara dil uzatırsanız benden de gereken cevabı alırsınız' diye konuştu.
VİZYON PROJELER
Antalya'ya vizyon katacak projelerini anlatan Başkan Menderes Türel, sözlerini şöyle sürdürdü: 'Konyaaltı Sahil Projesi 10 Kasım'da ihaleye çıkıyor. Döner Gazino'nun orada Tünektepe projemiz var. Teleferiğimiz deneme seferlerine başladı. Boğaçayı'nda, büyük limana doğru bir yat limanı yapılacak. Bir ring oluşturarak dağın arkasına doğru Hollywood'dan daha gelişmiş sinema stüdyolar kuracağız. Dünya starlarının artık film çektiği, kaldırımlarında yürüdüğü bir Antalya olacak. Sinema stüdyolarının yanında bir eğlence parkı yer alacak. Onun da yanında dünyada örneği olmayan bir hayvanat bahçesi, bir safari park olacak. Film stüdyoları arasında içinde hayvanların olduğu çekimlerin yapılabileceği tek stüdyo, Antalya'da olacak. Şehrin doğusunda Kruvaziyer Limanı yapıyoruz. Hep esnaf Antalya'da turizmden istediği payı almıyor şikayetine maruz kalırız. Kruvaziyer liman işte bunun anahtarları olacak. Gelir düzeyi yüksek turistlerin kullandığı kruz gemileri Antalya'ya yanaşacak. Günde binlerce, on binlerce kruz yolcusu Antalya'da sabah limana yanaşacak, tüm gün boyu Antalya'da gezecek.'
BAMBAŞKA BİR KENT MERKEZİ
Turisti kent merkezine çekmek için yeni cazibe alanları oluşturmaya gayret ettiklerini dile getiren Başkan Türel, şöyle devam etti: 'Antalya kent merkezine turist gelmiyor. denilir hep. Siz cazibeyi ortaya koyarsanız turisti bağlasanız durmaz otelinde. Şimdi bunu yapıyoruz kent merkezinde. Yıktığımız stadyumun bulunduğu yerde bir kent müzesi ve halka açık park yapıyoruz. Altına gelen tur otobüsleri için otoparklar yapıyoruz. Türkiye'de eski stadyumu yıkarak AVM yapmayan tek belediye başkanı benim. Doğu Garajı'na geldiğimizde Antalya tarihi 3 bin seneye götüren tarihi nekropol alanı ve yanında çarşı kültürümüzü yaşatan bir kültür ve ticaret merkezi projesi var. İnşaatları devam ediyor. Hemen arkasında Balbey Mahallesi. Balbey iddia ile söylüyorum, Antalya'nın ikinci Kaleiçi'si olacak. Devam ediyorsunuz, Cumhuriyet Meydanı'nı yüzde 20 daha büyütüyoruz. O tophanenin mezbelelik hali bitiyor, orası bambaşka bir görünüme kavuşuyor. İniyorsunuz aşağıya, artık Yat Limanı sadece balıkçı tekneleri ve tur teknelerine ait olmayacak. Lüks yatların olduğu bir yat limanına dönüşecek. Bir miktar tur teknesini de oradaki yaşam canlılığını sürdürmek için proje içerisinde koruyacağız. Böyle bir 360 derecelik kent merkezinden bahsediyorum. İşte bunlar bittiğinde Antalya bambaşka bir kent merkezi görünümüne kavuşacak. Turistler her şey dahil sistemi de olsa altından kaplı otellerde de kalsalar, buraları görmeden memleketine dönmeyecek.' ANTALYA GİBİ OLACAĞIZ
Antalya'nın dünyadaki diğer şehirlerin hepsinden daha fazla zenginliği olduğunu vurgulayan Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, ' Daha fazla artımız var. Var'ımız daha çok. 2004'teki seçim kitapçığımda bunu Barcelona başarmış ise bunu Londra, Paris, New York, Miami, Dubai başarmış ise biz niye başarmayalım dedik. Ama biz bütün bu şehirleri sayıyoruz, birileri Dubai'ye takılıyor gidiyor. Vay efendim biz Dubai'mi olacakmışız. Hayır efendim biz Dubai olmayacağız. Biz onlardan da iyi olacağız. Dubai'ye benzeme niyetimiz yok. Barcelona'ya benzemeye hiç niyetimiz yok. Biz Antalya gibi Antalya olacağız. Ama onların önüne geçeceğiz. Bizim hedefimiz bu şehirleri geçmek' dedi.
BOĞAÇAYI PROJESİ
'Boğaçayı Projesi'nin bize ne faydası var' diyenlerin olduğunu aktaran Türel, 'El insaf toplam 1 milyar dolarlık bir projeden bahsediyoruz. Bu para Antalya'nın cebine girecek. İçinde 10 bin vatandaşımız iş sahibi olacak. Bunu bile gölgeleyecek şekilde bu vizyon projelere karşı duruşu iktidar muhalefet çekişmesiyle tarif edebiliriz. Antalya'da Menderes Türel sadece kavşak yapıyor, betonlaştırıyor, insanlar için hiçbir şey yapmıyor diyorlar. Cevap verdim, siz o kavşakların üzerinden geçenleri insan yerine koymuyorsanız o ayıp da size yeter dedim. Onu söyleyenler de o kavşaklardan geçiyor. Kendilerini neyin yerine koyarsa koysunlar, onların bileceği iş ama Antalyalılara dil uzatırsanız benden de gereken cevabı alırsınız' diye konuştu.
VİZYON PROJELER
Antalya'ya vizyon katacak projelerini anlatan Başkan Menderes Türel, sözlerini şöyle sürdürdü: 'Konyaaltı Sahil Projesi 10 Kasım'da ihaleye çıkıyor. Döner Gazino'nun orada Tünektepe projemiz var. Teleferiğimiz deneme seferlerine başladı. Boğaçayı'nda, büyük limana doğru bir yat limanı yapılacak. Bir ring oluşturarak dağın arkasına doğru Hollywood'dan daha gelişmiş sinema stüdyolar kuracağız. Dünya starlarının artık film çektiği, kaldırımlarında yürüdüğü bir Antalya olacak. Sinema stüdyolarının yanında bir eğlence parkı yer alacak. Onun da yanında dünyada örneği olmayan bir hayvanat bahçesi, bir safari park olacak. Film stüdyoları arasında içinde hayvanların olduğu çekimlerin yapılabileceği tek stüdyo, Antalya'da olacak. Şehrin doğusunda Kruvaziyer Limanı yapıyoruz. Hep esnaf Antalya'da turizmden istediği payı almıyor şikayetine maruz kalırız. Kruvaziyer liman işte bunun anahtarları olacak. Gelir düzeyi yüksek turistlerin kullandığı kruz gemileri Antalya'ya yanaşacak. Günde binlerce, on binlerce kruz yolcusu Antalya'da sabah limana yanaşacak, tüm gün boyu Antalya'da gezecek.'
BAMBAŞKA BİR KENT MERKEZİ
Turisti kent merkezine çekmek için yeni cazibe alanları oluşturmaya gayret ettiklerini dile getiren Başkan Türel, şöyle devam etti: 'Antalya kent merkezine turist gelmiyor. denilir hep. Siz cazibeyi ortaya koyarsanız turisti bağlasanız durmaz otelinde. Şimdi bunu yapıyoruz kent merkezinde. Yıktığımız stadyumun bulunduğu yerde bir kent müzesi ve halka açık park yapıyoruz. Altına gelen tur otobüsleri için otoparklar yapıyoruz. Türkiye'de eski stadyumu yıkarak AVM yapmayan tek belediye başkanı benim. Doğu Garajı'na geldiğimizde Antalya tarihi 3 bin seneye götüren tarihi nekropol alanı ve yanında çarşı kültürümüzü yaşatan bir kültür ve ticaret merkezi projesi var. İnşaatları devam ediyor. Hemen arkasında Balbey Mahallesi. Balbey iddia ile söylüyorum, Antalya'nın ikinci Kaleiçi'si olacak. Devam ediyorsunuz, Cumhuriyet Meydanı'nı yüzde 20 daha büyütüyoruz. O tophanenin mezbelelik hali bitiyor, orası bambaşka bir görünüme kavuşuyor. İniyorsunuz aşağıya, artık Yat Limanı sadece balıkçı tekneleri ve tur teknelerine ait olmayacak. Lüks yatların olduğu bir yat limanına dönüşecek. Bir miktar tur teknesini de oradaki yaşam canlılığını sürdürmek için proje içerisinde koruyacağız. Böyle bir 360 derecelik kent merkezinden bahsediyorum. İşte bunlar bittiğinde Antalya bambaşka bir kent merkezi görünümüne kavuşacak. Turistler her şey dahil sistemi de olsa altından kaplı otellerde de kalsalar, buraları görmeden memleketine dönmeyecek.' ANTALYA GİBİ OLACAĞIZ
Antalya'nın dünyadaki diğer şehirlerin hepsinden daha fazla zenginliği olduğunu vurgulayan Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, ' Daha fazla artımız var. Var'ımız daha çok. 2004'teki seçim kitapçığımda bunu Barcelona başarmış ise bunu Londra, Paris, New York, Miami, Dubai başarmış ise biz niye başarmayalım dedik. Ama biz bütün bu şehirleri sayıyoruz, birileri Dubai'ye takılıyor gidiyor. Vay efendim biz Dubai'mi olacakmışız. Hayır efendim biz Dubai olmayacağız. Biz onlardan da iyi olacağız. Dubai'ye benzeme niyetimiz yok. Barcelona'ya benzemeye hiç niyetimiz yok. Biz Antalya gibi Antalya olacağız. Ama onların önüne geçeceğiz. Bizim hedefimiz bu şehirleri geçmek' dedi.








