Türel, Antalya için ortaya çıkan tanıtım fırsatının milyon dolarlarla ölçülmeyecek kadar büyük olduğunu ifade etti. Antalya'nın dünya süper liginde olduğunu arka arkaya gerçekleştirdiği organizasyonlarla gösterdiğini vurgulayan Başkan Türel, hazırlık süreciyle ilgili şu bilgileri verdi: 'G20 hazırlıklarına, kararın kesinleşmesiyle birlikte başlamıştık. Son andaki gelişmeler bazı çalışmalarımızı daha da farklı boyutlara taşımamamıza vesile oldu. Sayın Cumhurbaşkanımız dün Antalya'ya gelerek çalışmaları yerinde inceledi. Antalya'nın fevkalade iyi hazırlandığını çalışmaların çok iyi gördüğünü ve memnun olduğunu ifade ettiler. Bizde Türk mucizesi diye bir söz var. Biz de birçok vesilesiyle bunu gerçekleştiriyoruz. Kundu-Belek yolu var örneğin. Arkadaşlarımız 90 günde tamamladıklarını söylüyorlar. Bu proje tarihidir. Sanırım 13 Ağustos'ta sözleşme imzalandı ama yer teslimi ve inşaata kazmanın vurulduğu gün 1 Eylül'dür. 1 Eylül'den 1 Kasım'a, 2 ayda izi dahi olmayan bir yolu, Aksu ve Beşgöz deresi üzerine 2 adet de çok büyük köprü yaparak ki bir tanesi 140 metre uzunluğunda, toplam 60 günde Türk mucizesiyle tamamladık. Biz bu yolu tamamlayacağız dediğimizde birçok kişi bize inanmamıştı. Dün ben de üzerinden geçtim, çok kaliteli bir Kundu-Belek yolu ortaya çıktı. Bu yol G20 boyunca heyetler için, sonrasında da Antalya halkının kullanımına açılacak. Bu yolun bir de EXPO bağlantısı var. Yaklaşık 9-10 kilometrelik bu yolu da EXPO'ya kadar yetiştirdiğimizde Kundu ve Belek'e bir ulaşım aksı ortaya çıkmış olacak. G20 kapsamında 2 ayda 90 bin ton asfalt dökmüşüz. 30 kilometre yol asfaltlamışız. 900 kişilik bir peyzaj ordusuyla, 232 araç ve iş makinesiyle çalıştık. Artık küçük rötuşlar kaldı. Onları da tamamladığımızda artık dünya liderlerini dünya şehri Antalya'ya hoş geldiniz' demek suretiyle en güzel şekilde ağırlayacağız.'
ANTALYA'NIN TARİHTEKİ YERİ PERÇİNLEŞECEK
Turizmin başkenti Antalya'ya artık dünya siyasetinin başkenti de denileceğini ifade eden Başkan Menderes Türel, 'Dünyanın bir çok önemli meseleleri 20 ülkenin lideri tarafından Antalya'da tartışılacak. Dünya ekonomisinin, nüfusunun yüzde yüze yakını Antalya'da buluşacak ve dünyanın geleceğini konuşacak. Bu şunun için önemli, Antalya tarihteki yerini iyice perçinleştiriyor. G20 zirvelerinde bir sonuç deklarasyonu yayınlanıyor. Ve o deklarasyon zirvenin yapıldığı kentin adıyla tarihteki yerini alıyor. 50 sene sonra Antalya deklarasyonu ile ilgili bir karar gündeme geldiğinde, Antalya tarihte güçlü bir şekilde yerini korumuş olacak' diye konuştu. ANTALYA'DA OLMASI TESADÜF DEĞİL
G20 zirvesinin Antalya'da yapılıyor olmasının bir tesadüf olmadığının altını çizen Başkan Menderes Türel, şunları ifade etti: 'Antalya yüksek sezonda günlük 150 bin kişinin her gün gelip gittiği ve bunun yoğunluğunun hissedilmediği bir şehir. Dolayısıyla G20'nin ağır yükünü en iyi taşıyabilecek şehirlerden bir tanesi. Bir de Belek, böylesine özel bir toplantı için bulunmaz bir bölge. Güvenlik önlemlerinin de rahatlıkla alınabilecek bir şekilde durması işimizi biraz daha kolaylaştırdı. Tabi bu zirvenin burada yapılmasıyla ilgili kararı Sayın Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımız netleştirdi. Ben o süreçlerin içerisinde var idim. İstanbul'da da yapılması gündemde idi ancak biz Antalya'da yapılmasının çok önemli olduğunu belirttik. Sayın Mevlüt Çavuşoğlu da sürecin içerisinde büyük bir gayretle yer aldı. Kendilerine de teşekkür ediyorum. Ama başta Sayın Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımız olmak üzere ilgili bakanlar Antalya'da yapılma kararını vererek Antalya için çok önemli bir fırsat doğmasına vesile oldular. Hepsine teşekkürü bir borç biliyorum.'
MÜTHİŞ TANITIM FIRSATI
G20'nin ülke ekonomisine katkısının 200 milyon Euro civarında bir katkısı olacağını anlatan Başkan Menderes Türel, şunları kaydetti: 'İşte bakıyorsunuz Suudi Arabistan yine gazete haberlerine göre bir oteli 16 milyon Euro'ya kapatıyor. Bence 200 milyonu da geçecektir. Antalya için ortaya çıkan tanıtım fırsatı milyon dolarlarla ölçülmeyecek kadar büyüktür. Açık konuşayım. Milyar dolarları aşacağını, milyar Euroları aşacağını düşünüyorum. Çünkü hepiniz çok iyi biliyorsunuz ki G20 sadece ve sadece buraya katılan 20 ülkenin takip ettiği bir zirve değildir. Dünyanın bütün ülkeleri tarafından, hepsini ilgilendiren kararlar çıkacağı için büyük bir ciddiyetle takip edilir. Bütün ülkelerin kanallarında birinci haber olarak yer alır. Ve bütün haberlerde Antalya Zirvesi diye bir değerlendirmeyle ve haberle artık Antalya müthiş bir tanıtım imkanını da yakalamış oluyor. New York'da Eylül sonunda Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'na katıldım ve orada güçlü şehirler ağı projesi kapsamında iki gün boyunca bir dizi toplantının Antalya'yı ve ülkemizi temsilen paydaşı olarak bulundum. Sayın Obama, Sayın Başbakanımızın bir hitabı oldu. Başka liderler de konuştular.İşte bu toplantılar kapsamında oradaki yaşananları gördüğümde şunu çok açık ve net söyleyeyim değerli arkadaşlar biz dünyanın en önemli toplantısı Birleşmiş Milletler Kongresi ise Antalya'da katılımcılara orada sunulan imkanların çok daha fazlasını sunabilmenin onurunu yaşıyorum şu anda. Oralardaki o ikili toplantı odalarını bir görseniz, bir de buralardakini görseniz, bunları bir yan yana koysanız, arada dağlar kadar fark olduğuna şahit olduğunuzda Gazi Mustafa Kemal'in o güzel sözünü hatırlayarak daha yüksek sesle söylersiniz, Ne mutlu Türküm Diyene diye.'
ANTALYA'NIN TARİHTEKİ YERİ PERÇİNLEŞECEK
Turizmin başkenti Antalya'ya artık dünya siyasetinin başkenti de denileceğini ifade eden Başkan Menderes Türel, 'Dünyanın bir çok önemli meseleleri 20 ülkenin lideri tarafından Antalya'da tartışılacak. Dünya ekonomisinin, nüfusunun yüzde yüze yakını Antalya'da buluşacak ve dünyanın geleceğini konuşacak. Bu şunun için önemli, Antalya tarihteki yerini iyice perçinleştiriyor. G20 zirvelerinde bir sonuç deklarasyonu yayınlanıyor. Ve o deklarasyon zirvenin yapıldığı kentin adıyla tarihteki yerini alıyor. 50 sene sonra Antalya deklarasyonu ile ilgili bir karar gündeme geldiğinde, Antalya tarihte güçlü bir şekilde yerini korumuş olacak' diye konuştu. ANTALYA'DA OLMASI TESADÜF DEĞİL
G20 zirvesinin Antalya'da yapılıyor olmasının bir tesadüf olmadığının altını çizen Başkan Menderes Türel, şunları ifade etti: 'Antalya yüksek sezonda günlük 150 bin kişinin her gün gelip gittiği ve bunun yoğunluğunun hissedilmediği bir şehir. Dolayısıyla G20'nin ağır yükünü en iyi taşıyabilecek şehirlerden bir tanesi. Bir de Belek, böylesine özel bir toplantı için bulunmaz bir bölge. Güvenlik önlemlerinin de rahatlıkla alınabilecek bir şekilde durması işimizi biraz daha kolaylaştırdı. Tabi bu zirvenin burada yapılmasıyla ilgili kararı Sayın Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımız netleştirdi. Ben o süreçlerin içerisinde var idim. İstanbul'da da yapılması gündemde idi ancak biz Antalya'da yapılmasının çok önemli olduğunu belirttik. Sayın Mevlüt Çavuşoğlu da sürecin içerisinde büyük bir gayretle yer aldı. Kendilerine de teşekkür ediyorum. Ama başta Sayın Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımız olmak üzere ilgili bakanlar Antalya'da yapılma kararını vererek Antalya için çok önemli bir fırsat doğmasına vesile oldular. Hepsine teşekkürü bir borç biliyorum.'
MÜTHİŞ TANITIM FIRSATI
G20'nin ülke ekonomisine katkısının 200 milyon Euro civarında bir katkısı olacağını anlatan Başkan Menderes Türel, şunları kaydetti: 'İşte bakıyorsunuz Suudi Arabistan yine gazete haberlerine göre bir oteli 16 milyon Euro'ya kapatıyor. Bence 200 milyonu da geçecektir. Antalya için ortaya çıkan tanıtım fırsatı milyon dolarlarla ölçülmeyecek kadar büyüktür. Açık konuşayım. Milyar dolarları aşacağını, milyar Euroları aşacağını düşünüyorum. Çünkü hepiniz çok iyi biliyorsunuz ki G20 sadece ve sadece buraya katılan 20 ülkenin takip ettiği bir zirve değildir. Dünyanın bütün ülkeleri tarafından, hepsini ilgilendiren kararlar çıkacağı için büyük bir ciddiyetle takip edilir. Bütün ülkelerin kanallarında birinci haber olarak yer alır. Ve bütün haberlerde Antalya Zirvesi diye bir değerlendirmeyle ve haberle artık Antalya müthiş bir tanıtım imkanını da yakalamış oluyor. New York'da Eylül sonunda Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'na katıldım ve orada güçlü şehirler ağı projesi kapsamında iki gün boyunca bir dizi toplantının Antalya'yı ve ülkemizi temsilen paydaşı olarak bulundum. Sayın Obama, Sayın Başbakanımızın bir hitabı oldu. Başka liderler de konuştular.İşte bu toplantılar kapsamında oradaki yaşananları gördüğümde şunu çok açık ve net söyleyeyim değerli arkadaşlar biz dünyanın en önemli toplantısı Birleşmiş Milletler Kongresi ise Antalya'da katılımcılara orada sunulan imkanların çok daha fazlasını sunabilmenin onurunu yaşıyorum şu anda. Oralardaki o ikili toplantı odalarını bir görseniz, bir de buralardakini görseniz, bunları bir yan yana koysanız, arada dağlar kadar fark olduğuna şahit olduğunuzda Gazi Mustafa Kemal'in o güzel sözünü hatırlayarak daha yüksek sesle söylersiniz, Ne mutlu Türküm Diyene diye.'










