Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen Turizm Sektöründe Çalışanların ve İşverenlerin Uyum Yeteneklerinin Arttırılması Projesi (TUYUP) kapsamında Antalya Delphin Imperial Hotel'de Yeşil Yıldız Yaygınlaştırma Konferansı gerçekleştirildi.Konferansta Yeşil Yıldız Proje bileşeninin çıktılarını değerlendirmek üzere Kültür ve Turizm Bakanlığının ev sahipliğinde turizm sektöründen temsilciler, kalkınma ajansları ve akademisyenler bir araya geldi. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı Zehra Gamgam, açılış konuşmasında;, yeşil yıldızlı otel farkındalığının turizm sektöründe çevre bilincinin gelişmesine katkı sağlayacağını, bu sayede sektörde yeni açılımlar sağlanarak farklı hizmet anlayışıyla geniş kitlelere ulaşılabileceğini vurguladı.Ocak 2014'te başlayan ve bugüne kadar 600'den fazla otel çalışanına ulaşan Yeşil Yıldız Bileşeni çıktılarının ve çevre dostu otel anlayışının değerlendirildiği konferansta açılış konuşmasının ardından Yeşil Yıldız Kilit Uzmanı Sayın Bawer Aalyakut, sunumunda proje bileşeni kapsamında yeşil yıldızlı otel konseptinin oluşturulması için yapılan faaliyetler hakkında bilgi verdi. Çevre dostu turizmin yükselen bir trend olarak nasıl sürdürülebilir ve uygulanabilir kılınacağı konusunda projeden uygulama örnekleri paylaştı.Turizm sektörüne ek olarak; sivil toplum kuruluşlarının, yerel yönetimlerin ve akademisyenlerin de 'Yeşil Yıldızlı Otel' anlayışına büyük ilgi gösterdiğini belirtti. Alyakut, turizm sektöründe bir ilk olarak 'Yeşil Yakalı İnsan Kaynağı' anlayışını geliştirmek için eğitim programı tasarlanıp 15 En İyi Uygulama Merkezinde hayata geçirildiği konusunda bilgileri aktarırken bugüne kadar Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından denetlenen 12 otelin Yeşil Yıldız sertifikası almaya hak kazandığını belirterek, proje bitmeden elde edilen bu başarının önemine dikkat çekti.Alyakut, sözlerine 'Yeşil Yıldız Bileşeninin' otellerdeki çevre duyarlılığı konusundaki eğitimleriyle birlikte kadınların katılımını arttırmak amacıyla her tesisi temsilen 'Yeşil Kadın Liderlerin' seçildiğini ve çevre dostu otel dönüşümünde kadın liderlerin öncülük ettiğini ekledi.Alyakut'un sunumunda sonra eğitim sertifikaları sunuldu. Sertifika sunumlarının ardından 'En İyi Uygulama Merkezleri'nden gelen temsilciler deneyim paylaşımlarıyla konferansa katkı sağladılar. Temsilciler, güneş enerjisinin etkin kullanımı, ısıtma soğutma sistemleri, doğal yaşamın ve endemik bitki türlerinin korunması, personel eğitimleri, su tasarrufu ile ilgili eşitlikçi bakış açısıyla verilen 'Yeşil Yakalı İnsan Kaynağı' eğitimlerinin faydalarından bahsettiler. Alaaddin Keykubat Üniversitesi Turizm Bölüm Başkanı Murat Yetkin de, proje kapsamında yeşil yıldız ve çevre dostu otel anlayışını geliştiren faaliyetlerin sürdürülebilir kılınarak ülke genelinde yeşil destinasyonlar yaratılması ve yeşil yıldızlı otellerle rekabet üstünlüğü sağlanmasının ülke ekonomisinde büyük paya sahip turizm sektörü için yeni bir atılım olacağını ifade etti.Yetkin, bu konunun sadece süreli faaliyetlerle sınırlı kalmayarak, bir turizm politikası olarak yerel yönetimlerin, üniversitelerin, turizm sektöründeki sivil toplum kuruluşlarının taşıyıcılığında başarılı olabileceğini vurguladı.
Gündem
Yayınlanma: 30 Mayıs 2016 - 12:41
12 otel ''yeşil yıldız sertifikası'' almaya hak kazandı
Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından denetlenen 12 otelin Yeşil Yıldız sertifikası almaya hak kazandığı bildirildi.
Gündem
30 Mayıs 2016 - 12:41









