Türkiye’nin turizm ve kültür vizyonunda yeşil dönüşümün ve çevreye duyarlılığın kritik bir rol oynadığını belirten Bakan Ersoy, doğal ve kültürel mirası korurken kaynakları daha verimli kullanan, sürdürülebilir bir turizm anlayışını kararlılıkla hayata geçirdiklerini ifade etti.
"Geleceğe bırakacağımız en kıymetli miras temiz bir doğa"
Turizm sektörünün geleceğinin, doğal kaynakların ve kültürel değerlerin doğru yönetilmesine bağlı olduğunu dile getiren Bakan Ersoy, forumdaki konuşmasında şu mesajı verdi:
"Geleceğe bırakacağımız en kıymetli miras; korunan doğa, yaşatılan kültürel değerler ve sürdürülebilir bir yaşam kültürüdür. Bu hedef doğrultusunda çalışmalarımızı aynı kararlılıkla sürdüreceğiz."
Küresel tandartlarda sürdürülebilir turizm hamlesi
Uluslararası sıfır atık Forumu'nda Türkiye’nin çevre dostu turizm politikalarına dikkat çekilirken, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın sıfır atık prensipleri doğrultusunda turizm tesislerinde karbon ayak izini azaltmaya ve geri dönüşümü teşvik etmeye yönelik projeleri hız kesmeden sürdüreceği belirtildi.
Bakan Ersoy, hem yerel hem de küresel ölçekte sürdürülebilir yaşam kültürünü destekleyen projelerle Türkiye’nin dünya turizminde öncü bir rol üstlenmeye devam edeceğinin altını çizdi.










