Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler ve Yönetim Kurulu Üyeleri, İzmir Valisi Mustafa Toprak'a nezaket ziyaretinde bulundu.Vali Toprak, makamında gerçekleşen ziyarette, turistik tesislerin doluluğunun sağlanması konusunda ciddi çalışmalar yapıldığını bildirdi. Güncel küresel gelişmelerden özellikle turizmcilerin ciddi manada etkilendiğini belirten Vali Toprak şunları kaydetti: ''Turizmde dünyada küresel anlamda meydana gelen olumsuzluklar insanların seyahat ve gezme, görme yani turizm faaliyetlerini engelleyebiliyor, öteleyebiliyor, vazgeçirebiliyor, ülkemize turist girişinde de farklılıklar yaşayabiliyoruz. Kültür ve Turizm Bakanlığımız sayın Bakanımız ve Hükümet konu üzerinde titizlikle çalışıyor, gerek tedbirler paketi ve gerekse yeni Ülke anlaşmaları ile bu konudaki eksiklikler ve arz fazlalığının yeni talep oluşturularak tesislerin doluluğunun sağlanması konusunda ciddi çalışmalar yapılıyor, siz de bunları takip ediyorsunuz.Dolayısıyla tedbirler getirilebilir, desteklenebilir. iç piyasadaki iç turizm buralara telafi edici olarak konulabilir ama o da işin doğrusu yeterli olmayabilir, çünkü hakikaten sizin cari giderleriniz var. Tabii en fazla da personel işçilik maliyetlerinin odak noktasında yüksek giderleriniz olabiliyor. Ayrıca turistik tesislerinize gelen insanlar yiyor, içiyor, eğleniyor ve tüketiyor, nihayetinde otele geldiğinde herbir misafirin musluğu açması bir para, ışığa dokunması bir para, klimaya dokunması bir para dolayısıyla size teşekkür ediyorum. Bizim üzerimize düşeni yapabileceğimiz şeyleri yapmamız, aktarmamız gereken konuları da Bakanlıklarımıza ve Devlet büyüklerimize aktarmamız gerekiyor. Biz gelecek hafta bir toplantı yapalım. Özellikle güvenlik ve diğer konularda aldığımız ve alacağımız ilave tedbirleri gözden geçirelim, anlatalım ve endişeler varsa o endişeleri ve olumsuz beklentileri ortadan kaldıralım. Tüm güvenlik birimlerimiz, turizm adına siz ya da uygun göreceğiniz arkadaşlarınız, buradan İl Kültür ve Turizm Müdürümüz, ilgili Vali Yardımcısını buraya toplayalım, konuşalım acaba kültür ve turizm alanındaki sorunlarımız nedir, sezonun iyi, güzel ve verimli geçmesi adına hangi tedbirleri geliştirip devreye alabiliriz, yerelden güvenlik algısını yönetme ya da sizin eksik bulduğunuz noktaları o toplantıda göz önüne alalım ve alabileceğimiz ilave tedbirleri de gerçekleştirelim.'' GÜNÜ BİRLİK KİRALANAN EVLER İzmir Valisi Toprak, ''Kayıtdışı kiralık evler konusunda üzerinde amblemi, tanıtımı reklamı olmayan ama internetteki bazın sitelerde haksız kazançları için bilgilendirme ve satış yapanların haksız kazanç ve durumları karşısında bende kararlılıkla bu gibi kayıtdışı ve haksız ve adil olmayan kazanç sahiplerinin mevzuat ve doğruluğa sığmayan durumlarını tespit etmeye ve Kanuni gereklerini yapmaya, yasadışılıklarını önleme konusunda her türlü imkanı kullanacağımdan emin olmanızı ifade etmek istiyorum''dedi. Gerek vatandaşların, gerekse Türkiye'de misafir bulunan insanların, turistlerin emniyeti ve güvenliği için her türlü tedbirin alındığını anlatan Vali Toprak sözlerini şöyle sürdürdü:''Tüm tedbirleri almaya da devam ediyoruz. Herkesin ve her kesimin bundan emin olmasını isterim.Tedbirliyiz. Arama noktaları, kontrol noktaları, dijital mobil elektronik teknolojilerin kullanılması, plaka tanıma sistemleri, istihbaratın daha fazla tefrik edilmesi, dış alanların devamlı arama taramasının yapılması, AVM'ler, ilimizdeki önemli tesisler, kıyılar, metrolar, İzbanlar, spor müsabakaları ve toplu proğram ve etkinliklerin yapıldığı yerler, insan hareketlerinin olduğu yerler, limanlarda, iskelelerde özel güvenliğin yönetilmesi de dâhil o konularda da her türlü çalışmayı yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz. Her türlü yanlış algı ve kara propogandayı bertaraf etmek ve gerçek durumu ve güzelliği anlatmak için çaba gösterdiğimizi bilmenizi istiyorum. Gerek kentte ve gerekse kırsal kesimde tedbirlerimizi aldığımızı, insanlarımızın huzur ve güvenliğini önceleyen ve İlimizin huzur ve güven şehri olduğunu bizatihi herkesin yaşaması ve hissetmesi için yerli ve yabancı misafirlerimizin İlimize, kadim değerlerimizi ve turizm kültür alanlarımıza ziyaretlerini beklediğimizi ifade ediyorum. 40'ncı Turizm haftasının ilimize ve tüm turizm sektörüne hayırlı ve uğurlu olmasını diliyor, ziyaretiniz için tekrardan teşekkür ediyorum.'' TÜRK TURİZMİ RÜŞTÜNÜ İSPATLADI ETİK Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler de Avrupa'da birçok web sitesinde Türkiye ile ilgili ''kara propoganda'' yürütüldüğünü öne sürdü. Rüştünü ispatlamış Türk turizmini gerçek değerine çekmeye çalıştıklarını anlatan İşler, şöyle dedi: ''Her türlü kara propogandaya karşın İlimizin, vatandaşlarımızın ve Ülkemize gelen ve gelecek misafirlerimiz için geliştirdiğiniz güven ve huzur ortamı için bir kez daha size, güvenlik birimlerimize ve Devletimize teşekkür ediyoruz. Kiralık odalar ve evler konusunda bizlere destek verilmesini bekliyoruz. Biz tesislerimize çok ciddi paralar yatırıyoruz. Tesislerimize yanmaz halı, yanmaz kapılar, yangın tedbirleri, itfaiye raporları iş yeri ruhsatları, Kültür ve Turizm Bakanlığının ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının belgeleri, harçları, pulları, teftişleri, personel tahsisi, istihdama destek, SGK'ların ödenmesi, KDV'sinin ödenmesi yani devletin muhasebeciliğini yapıyoruz. Biz Devlet adına KDV alıyoruz, muhasebesini tutuyoruz, götürüyoruz Devlete veriyoruz. Neden yapıyoruz; çünkü belgeliyiz, evraklıyız, kayıtlıyız. Türkiye'de her otelcilik yapanın belgesi yok. Biz, Kültür ve Turizm Bakanlığı belgeliyiz zaten bizim kapı numaramız var, gelen bize bir tokat atıp geçiyor. Vergide, denetimde, sigortada herkes bize geliyor. Biz düzeltilmişi düzelterek bir yere varamayız. Bu kayıtların üzerine giderek bütçe açığımız daha da arttırırız, bunları yıldırırız, ne yaparız süt veren ineği keseriz inek de yok olur gider. Oyunun dışında kalan çemberin dışındakiler var. Belediye belgeliler; belediye belgelilere insanlar gidiyor mu gidiyor, vergi veriyor mu veriyor, bunlarda sorun yok ama nerede var Kimlik Bildirim Kanununa tabii değiller. Ben 2634 sayılı Turizm Teşvik Kanununa göre gece 01.30'da Emniyete online bende kim kalıyor, kim yatıyor, kaç kişi TC'si ne yapmış anında veriyorum. Bir dakika gecikiyorum hemen bana ceza geliyor. Belediye belgeli konaklama tesisleri mevzuatın kimlik bildirmiyor. Hostel diye tabir edilen yerlerde bir tane odaya 4 adet yatak konuyor. Hosteller de ne amblem var ne de ruhsat. İnternet siteleri üzerinden, başka ülke üzerinden satışlar yapılıyor ve vergiyi o ülkeye ödüyorlar. Hiçbir denetimleri ve kimlik bildirimleri yok. Avrupa'da bunların standardı var. Turizm Eylem Planında açıklanan iki tane destek vardı. Bunlardan birincisi sadece Muğla ve Antalya'yı kapsıyor. Aydın'ı da kapsaması için çalışmalar yapılıyor ama ilimizi ve diğer bölgelerin de dâhil edilmesini talep ediyoruz. Diğer bir destek de uçak desteği ama yine bunu da Muğla ve Antalya'ya verdiler. Antalya ve Muğla'ya tarifeli, tarifesiz size destek veriyor ama diğer illere ise tarifesize veriyorum fakat tarifeliye vermiyorum diyor. Dikkatinize sunduğum bu konular üzerinde gerek sizin yetkinizde olan sorunların tarafınızdan çözüme kavuşturulması, diğer sorunlarında Bakanlıklar ve Devletimizin Ankara'daki kurum ve büyüklerimiz nezdinde çözümü konusunda bize elçi olmanızı ve sorunlarımızın Ankara'daki yetkililere ve karar alıcılara ulaştırılması ve anlatımı konusunda hasseten katkı ve yardımlarınızı bekliyoruz. Çok teşekkür ediyoruz, sizin bu çabalarınızı çok takdir ediyoruz ve böylesi bir dönemde bizlerle beraber el ele olduğunuz için de tüm turizm emekçileri olarak da minnet ve şükranlarımızı iletmek istiyoruz Sayın Valim.' Daha sonra ETİK Yönetimi, Vali Toprak ile hatıra fotoğrafı çektirdi.
Gündem
Yayınlanma: 19 Nisan 2016 - 21:00
İşler, ''Türk turizmi rüştünü ispatladı''
ge Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler ve Yönetim Kurulu Üyeleri, İzmir Valisi Mustafa Toprak'a nezaket ziyaretinde bulundu. İşler, rüştünü ispatlamış Türk turizmini gerçek değerine çekmeye çalıştıklarını söyledi.
Gündem
19 Nisan 2016 - 21:00










