Apalı, yaptığı yazılı açıklamada, Milli Eğitim Bakanlığının okul gezilerini düzenleyen yönetmeliğinin bulunduğunu anımsattı. 'Yine okul gezisi, yine kurallara uymama ve yine denetlememe, sonuç ortada'' diyen Apalı, şunları kaydetti: ''Dün yine yüreğimiz yandı. Haber bültenlerine içinde çok sayıda öğrencinin bulunduğu aracın okul gezisi dönüşü kaza yaptığı bilgisi ulaşır ulaşmaz eyvah, yine kurallara uyulmadı, görevliler denetlemedi, inşallah can kaybı olmaz' diye içimizden geçirdik.Geziler hakkında kamuoyu ve eğitimcilerin bilmeleri gereken temel birkaç hususu hatırlatmak isterim ki her kaza sonrası konuşulup unutulan kurallar tekrar gündeme unutulmamak ve uygulanmak üzere gelsin. Geziler okul idarelerinin mülki amirlikten izin almalarından sonra gerçekleşir. Şartnamelerde teknik şartlara uygun araç olacağı ve yasal duruma uygun hareket edileceği yazar.Buna riayet edilseydi gezi bir tur faaliyeti olarak bir seyahat acentası üzerinden sigortalı, teknik donanımı uygun bir araç ve belgeli bir rehber ile yapılacaktı. Aracın kapasitesi üzerinde yolcu alınmasına en başta belgeli rehber karşı çıkacak ve mülki amire durumu bildirecekti.Okul yönetimi mülki amirden izin talep ederken hangi bilgileri sundu ve nasıl izin aldı? Birçok ilde valilik talimatıyla bu tür gezilerde rehber-acente bilgileri dosyaya konulmadan izin verilmiyor. Burada bu bölüm nasıl aşıldıysa, sonu maalesef ölümle bitti.Rehberler bu tür gezileri sıradan bir tur olarak görmeden öğrenci ve öğretmenlere hem tarihi, kültürel ve arkeolojik değerleri anlatmak hem de gezi kültürü oluşması için eğitim olarak görürler. Dolayısıyla katkıları günü birlik olmayıp uzun vadelidir. Ayrıca, teknik donanım ve kuralların uygunluğunu denetleyip tehlikeli gördükleri konularda müdahil olarak olası kazaların önlenmesine katkıda bulunurlar.Kamuoyunun bu acı kazadan sonra bilinçlenmesi, okul yöneticilerinin tur düzenlerken yasal kurallara göre hareket etmesi, mülki amirlerin sıkı denetim yapması, il kültür ve turizm müdürlüklerince daha sıkı denetim yapılması, bunların dışında kamu adına denetim faaliyeti yapmakta olan Turist Rehberleri Birliği'nin denetim ekiplerine yeterli destek ve kolluk gücü sağlanması en büyük temennimizdir.Bu acı olay neticesinde hayatını kaybeden öğrenci, veli ve öğretmenlerimize Allah'tan rahmet; yakınlarına ve milletimize baş sağlığı diliyorum.Yasa ve kurallara uymak, çocuklarımızı hayata bağlamak her şeyden evvel biz büyüklerin görevidir.''
Gündem
Yayınlanma: 06 Haziran 2016 - 13:05
TUREB Başkanı Apalı, 'Dün yine yüreğimiz yandı''
Turist Rehberleri Birliği (TUREB) Başkanı Zeki Apalı, bir çok kentte valilik talimatıyla okul gezilerine rehber-acente bilgileri dosyaya konulmadan izin verilmediğini belirterek, 'Osmaniye'de 14 kişinin ölümüyle sonuçlanan okul gezisiyle ilgili izin bölümü nasıl aşıldıysa ortaya çıkarılmalı'' dedi.
Gündem
06 Haziran 2016 - 13:05









